Κι όμως, το μυστικό για αδυνάτισμα και ευεξία κρύβεται … στο πρωινό σου!

1 Δεκεμβρίου 2014
Κι όμως, το μυστικό για αδυνάτισμα κρύβεται … στο πρωινό!

Αν είσαι κι εσύ από αυτές που το πρωί φλερτάρουν μέχρι τελευταίας στιγμής με … το πάπλωμα σε σημείο που στο τέλος να τρέχεις να προλάβεις με το eyeliner στο ένα χέρι και τον καφέ στο άλλο σου έχουμε νέα! Το ήξερες πως ένας από τους βασικούς λόγους που δεν μπορείς να αδυνατίσεις έχει να κάνει με το ότι «σνομπάρεις» το πρωινό, για χάρη του … χουζουρέματος;

Και όχι μόνο αυτό, τα άτομα τα οποία δεν αφιερώνουν χρόνο στο να απολαύσουν ένα πλούσιο και ισορροπημένο πρωινό είναι πολύ πιθανότερο να αγχώνονται αλλά και να παχαίνουν γρηγορότερα σε σχέση με τα υπόλοιπα; Για την ακρίβεια σύμφωνα με έρευνες η κατανάλωση πρωινού έχει παρατηρηθεί πως σχετίζεται με λιγότερο στρες, αυξημένη συγκέντρωση, καλύτερη απόδοση αλλά και… μικρότερη περιφέρεια! Κι όμως το 50% των Ελλήνων ακόμη ξεκινά τη μέρα του νηστικό!

«Όλα καλά», θα σκεφτείς, «αλλά δεν μπορώ να φάω βαριά το πρωί… δε πεινάω». Σε καταλαβαίνουμε, αλλά δεν σου είπαμε να φας αγγλικού ή γερμανικού τύπου πρωινό, γεμάτο λουκάνικα, αυγά, μπέικον και τα σχετικά. Αντίθετα το πρωινό σου πρέπει να είναι πλούσιο μεν αλλά ελαφρύ ώστε να σε κρατήσει μέχρι το μεσημεριανό ή το σνακ σου στη δουλεία, χωρίς όμως να σου πέσει βαρύ και να σε κάνει να νιώθεις πρησμένη.

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους, το καλύτερο menu για το πρωινό σου πρέπει να περιλαμβάνει απαραιτήτως φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα), γαλακτοκομικά προϊόντα και δημητριακά ολικής άλεσης (όπως δημητριακά, ψωμί, φρυγανιές ή μπάρες δημητριακών). Μάλιστα τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι το Α και το Ω αν θες να επωφεληθείς πλήρως από τα οφέλη του πρωινού σου, καθώς θα σε βοηθήσουν να ελέγξεις το αίσθημα της πείνας στη διάρκεια της ημέρας, χωρίς να αγχωθείς για τις περιττές θερμίδες, καθώς είναι χαμηλά σε λιπαρά και ιδιαίτερα υψηλά σε φυτικές ίνες και βιταμίνη Β . Έχε υπ’ όψιν σου επίσης πως αν καταναλώνεις 3 μερίδες καθημερινά μειώνεις έως και 40% τις πιθανότητες εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και σακχαρώδους διαβήτη.

«Και πώς θα ξέρω πόσες θερμίδες πρέπει να παίρνω στο πρωινό μου, ώστε να μην παχύνω;» Αυτή την απορία την είχαμε και εμείς, γι’ αυτό και είμαστε εδώ να σου τη λύσουμε. Σε γενικές γραμμές το πρωινό πρέπει να αποτελεί  το 25% της συνολικής ενεργειακής σου πρόσληψης στη διάρκεια της ημέρας. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν θέλεις να χάσεις βάρος, συνολικά πρέπει να καταναλώνεις 1500 θερμίδες/ημέρα, άρα το πρωινό σου πρέπει να περιλαμβάνει 370 θερμίδες.

Δοκίμασέ το σαν πείραμα: Για 2 βδομάδες βάλε το ξυπνητήρι σου να χτυπά μισή ώρα νωρίτερα και αφιέρωσε αυτόν τον χρόνο στο να απολαύσεις με την ησυχία σου το πρωινό σου. Θα δεις που όχι μόνο θα νιώσεις αμέσως πιο ευδιάθετη και γεμάτη ενέργεια, ταυτόχρονα θα δεις και τα νούμερα στη ζυγαριά σου να πέσουν!

Καπίρη Ελπινίκη,

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc.

Υπεύθυνη Επικοινωνίας nutrimed.gr