Πώς θα επιβιώσεις από τον μπουφέ των γιορτών χωρίς να αναστενάξει το φόρεμά σου!

30 Δεκεμβρίου 2014
Πώς θα επιβιώσεις από τον Πρωτοχρονιάτικο μπουφέ

Όχι δεν θα τη "βγάλεις" με μαρουλοσαλάτα και ναι, θα τσουγκρίσεις με σαμπάνια, αλλά στο τέλος της βραδιάς δεν θα ψάχνεις πώς να ξεκουμπώσεις...διακριτικά το φερμουάρ του φορέματος ή του παντελονιού σου!

Είμαστε μια ανάσα από την αλλαγή του χρόνου και μέσα σε όλα τα άγχη για δώρα της τελευταίας στιγμής και πρωτοχρονιάτικα ρεβεγιόν έχουμε και το άγχος του πρωτοχρονιάτικου μπουφέ! Και μην κάνεις πως δεν ξέρεις σε τι αναφέρομαι! Όλες κάνουμε λίγο πολύ τα "στραβά μάτια" την παραμονή της Πρωτοχρονιάς στις λιπαρές λιχουδιές του πρωτοχρονιάτικου μπουφέ μέχρι να βρεθούν από το πιάτο στο στομάχι μας. Από εκεί και έπειτα ξεκινάνε αυτές οι αγχώδεις σκέψεις "Πω πω έφαγα πολύ!", "Δεν έπρεπε να το φάω αυτό", "Φούσκωσα και με στενεύει το φόρεμα" και όλα τα παραπλήσια. Ε λοιπόν φέτος, η αλλαγή της χρονιάς θα είναι διαφορετική! Δεν θα στερηθείς ούτε το φαγητό, ούτε το γλυκό, ούτε το ένα ποτηράκι σαμπάνια, αλλά στο τέλος της βραδιάς και (ιδιαίτερα) την επόμενη μέρα, θα νιώθεις σαν οι θερμίδες να πέρασαν από πάνω σου, χωρίς να αφήσουν κανένα ίχνος. Πώς;

Με αυτά τα μικρά, αλλά σωτήρια μυστικά!

Ξεκίνα σήμερα μια detox δίαιτα: 2 μέρες πριν το πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν και 2 μέρες μετά, είναι ιδανικές για να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου. Αν ξεκινήσεις σήμερα, θα βοηθήσεις το μεταβολισμό σου να σταθεί στο ύψος των... θερμιδικών περιστάσεων και να μη σε εγκαταλείψει τη στιγμή που θα τον έχεις περισσότερο ανάγκη (βλέπε όταν τρως εκείνο το μεγάλο κομμάτι βασιλόπιτα) και φυσικά να μειώσεις το πρήξιμο και την κατακράτηση υγρών ώστε να δείχνεις λαμπερή και αψεγάδιαστη στο ρεβεγιόν. Μετά την πρωτοχρονιά, που σίγουρα όλο και κάποια κρεπάλη θα έχεις κάνει, επανέλαβε το ίδιο πρόγραμμα και θα δεις που η ζυγαριά θα σε ανταμείψει μένοντας... στάσιμη! Διάβασε εδώ ένα super detox πρόγραμμα και ξεκίνα σήμερα!

Θυμήσου να πίνεις άφθονο νερό: Εκτός του ότι έτσι μειώνεις τις όποιες πιθανότητες hangover, κρατάς τον οργανισμό σου ενυδατωμένο και φυσικά με αυτόν τον τρόπο θα νιώσεις χορτάτη γρηγορότερα. Φρόντισε να πίνεις 8 ποτήρια νερό την ημέρα και ιδιαίτερα αυτές τις μέρες πριν  το ρεβεγιόν πόνταρε στον σκέτο καφέ και το πράσινο τσάι, που είναι διουριτικά και αντιοξειδωτικά. Στη διάρκεια του γεύματος θυμήσου πως 1 ποτήρι αλκοολ πρέπει να ακολουθείται πάντα από 2 ποτήρια νερό. Μ' αυτόν τον τρόπο θα γλιτώσεις και τον πονοκέφαλο της επόμενης μέρας και τον "πονοκέφαλο" των περιττών θερμίδων.

 Ξεκίνα να τρως από νωρίς: Μην παραλείψεις το πρωινό σου, σκεφτόμενη πως έτσι θα μπορέσεις να φας με λιγότερες ενοχές στο πρωτοχρονιάτικο τραπέζι.  Ξεκίνα τη μέρα σου τρώγοντας ένα πλούσιο πρωινό, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα του φαγητού να μην πεινάς τόσο που να καταλήξεις να τρως ό, τι βρεθεί μπροστά σου.

 Μέτρα πιάτα, όχι θερμίδες: Στο πρωτοχρονιάτικο μπουφέ μην μπεις στη διαδικασία να μετράς πόσο παχυντικό μοιάζει να είναι το κάθετι. Το πιθανότερο είναι να το φας ούτως ή άλλως (αλλά γεμάτη ενοχές) ή να το απαρνηθείς και να χαλάσεις τη διάθεσή σου που θα περάσεις τη μέρα σε στέρηση. Για να σιγουρευτείς πως είσαι εντός θερμιδικού πλαισίου, γέμισε το μισό πιάτο σου με σαλάτα και στο υπόλοιπο βάλε ό, τι τραβάει η όρεξή σου. Μάσα αργά και θα δεις που δεν θα χρειαστείς καν δεύτερο γύρο (τον οποίο καλό θα ήταν να αποφύγεις ούτως ή άλλως).

Πιες με σύνεση: Εννοείται πως θα τσουγκρίσουμε στην υγεία της χρονιάς που φεύγει και εκείνης που έρχεται. Φρόντισε όμως να προσέξεις να μην πιεις με άδειο στομάχι και να αποφύγεις όσο το δυνατόν τα κοκτέιλ, καθώς είναι γεμάτα περιττές θερμίδες. Προτίμησε σαμπάνια ή κόκκινο κρασί αλλά πάντα να θυμάσαι τον κανόνα που προαναφέραμε: Για κάθε ποτήρι αλκοολ πιες 2 ποτήρια νερό.

Και με τα γλυκά τι γίνεται; Τι θα ήταν ένα πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν χωρίς βασιλόπιτα και  επιδόρπιο στο τελος; Μην στερήσεις από τον εαυτό σου ένα πιατάκι γλυκό, αλλά φρόντισε να το φας έξυπνα. Βάλε μια κανονική προς μέτρια μερίδα και βάλε στοίχημα με τον εαυτό σου να είσαι η τελευταία που θα το τελειώσει. Απόλαυσε την κάθε μπουκιά και θα δεις πως τελικά, η μερίδα σου ήταν μισή σε θερμίδες αλλά διπλάσια σε απόλαυση!

Εξοπλίσου με… ταπεράκια:  Να ξέρεις πως ένα μόνο γεύμα δεν πρόκειται να σε παχύνει το πρόβλημα είναι αν αποφασίσεις να φας το ίδιο και για δείπνο την ίδια μέρα, και για πρωινό-μεσημεριανό-απογευματινό την επόμενη. Όλες μας την έχουμε… πατήσει έτσι. Αντί να κρατήσεις τα φαγητά που περίσσεψαν στο ψυγείο, βάλ’τα σε τάπερ στην κατάψυξη. Έτσι θα αποφύγεις να φας παχυντικά μέσα στη μέρα, θα διατηρήσεις τα φαγητά για περισσότερο και θα μπορείς να τα απολαμβάνεις και για αρκετές εβδομάδες μετά, συνδυάζοντάς τα με μια ισορροπημένη διατροφή.