Κάν'το όπως τα παιδιά: Γιατί το σχοινάκι είναι το απόλυτο μυστικό για γρήγορο αδυνάτισμα

29 Νοεμβρίου 2014
Το σχοινάκι είναι το απόλυτο μυστικό για γρήγορο αδυνάτισμα

Είχα να πιάσω σχοινάκι από τα παιδικά σχολικά μου χρόνια. Πριν λίγο καιρό,  συζητούσαμε με  μια φίλη για το πόσο βαριόμαστε και οι δύο το γυμναστήριο. Έλα μου όμως που το δικό της  σώμα είναι η επιτομή του fit, ενώ το δικό μου καταβάλει ειλικρινείς μεν αλλά άκαρπες προσπάθειες! Η διαφορά μας; Εκείνη δεν σταμάτησε ποτέ να νιώθει παιδί ..και να πηδάει σχοινάκι!

Μπορεί κι εσύ, όπως κι εγώ να το εγκατέλειψες μόλις μεγάλωσες, όμως το σχοινάκι δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη! Εδώ και μερικά χρόνια έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο του fitness και καθόλου άδικα μάλιστα.

Είναι μια από τις αποτελεσματικότερες γρήγορες αερόβιες ασκήσεις που ενδυναμώνουν όλους τους μύες των ποδιών, του κορμού (core) του σώματος και φυσικά είναι μια από τις πιο ευχάριστες ασκήσεις για κάψιμο λίπους. Θυμήσου μόνο τη σκηνή της προπόνησης του Ρόκι στην ομώνυμη ταινία και θα πειστείς.

Το σχοινάκι δεν προϋποθέτει να είσαι fitness freak για να το κατέχεις ούτε και κανέναν ιδιαίτερο εξοπλισμό. Κι όμως όσο απλό και αν είναι σαν ιδέα και σαν εφαρμογή, είναι άκρως αποτελεσματικό. Γι’ αυτό και η ένταξή του στην προπόνηση διάσημων (βλέπε Eva Mendes, Katy Perry, Katherine Heigl και Kate Hudson) και μη δεν είναι καθόλου τυχαία. Τι περιμένεις για ν’ ακολουθήσεις το παράδειγμά τους;

Γιατί να το αγαπήσαμε:

Είναι ανέξοδο: Θα σου στοιχίσει το πολύ 20€ και θα το έχεις για πολύ πολύ καιρό.

Σε γυμνάζει με ποικιλία: Νομίζεις ότι το μόνο που μπορείς να κάνεις με ένα σχοινάκι είναι πηδηματάκια επί τόπου; Κι όμως θα εκπλαγείς με το πόσες διαφορετικές παραλλαγές ασκήσεων υπάρχουν!

Δε σε περιορίζει: Μπορείς να κάνεις σχοινάκι παντού μόνη σου ή με παρέα. Είναι πανάλαφρο, δεν πιάνει καθόλου χώρο και μπορείς να κάνεις στο σπίτι, στο γυμναστήριο, έξω και σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες (αν και είναι προτιμότερα τα ξύλινα πατώματα, οι επιφάνειες από λάστιχο ή ο ειδικός αντικραδασμικός τάπητας του στίβου) αρκεί να φοράς τα σωστά αντικραδασμικά παπούτσια.

Καις περισσότερο: Το σχοινάκι είναι τέλειο για σένα που δεν έχεις πολύ χρόνο να γυμναστείς, αφού σε βοηθάει να κάψεις πολλές θερμίδες μέσα από μια άσκηση - παιχνίδι. Για να καταλάβεις 10 λεπτά σχοινάκι (120 πηδήματα το λεπτό) σε βοηθάει να κάψεις 100-150 θερμίδες , τις ίδιες θερμίδες δηλαδή που θα έκαιγες αν έκανες 30 λεπτά τρέξιμο (!)

Σε γυμνάζει συνολικά: Η εξαιρετική αεροβική άσκηση που σου προσφέρει, σε βοηθά να κάψεις λίπος και παράλληλα να αποκτήσεις ελαστικότητα, αλτικότητα, ισορροπία και συντονισμό στις κινήσεις και την καλύτερη λειτουργία του καρδιαναπνευστικού σου συστήματος.

Οι γνωστότερες ασκήσεις είναι τα άλματα επιτόπου και τα άλματα με εναλλαγή ποδιών, που είναι ιδανικά για αρχάριους αλλά και προχωρημένους.

Αν είσαι αρχάρια: 30’’ άσκηση με ενδιάμεση ξεκούραση 60’’ και 3-4 επαναλήψεις είναι ιδανικός χρόνος για να κάνεις την αρχή.
Αν είσαι προχωρημένη: 2-5’ άσκηση με ενδιάμεση ξεκούραση 30-60’’ και 4-5 επαναλήψεις θα σου δώσει maximum αποτελέσματα.