Do’s and Don’ts για να… ξυπνήσεις τον τεμπέλικο μεταβολισμό σου και να δεις (επιτέλους) τα κιλά να πέφτουν!

Do’s and Don’ts για να ξυπνήσεις τον τεμπέλη μεταβολισμό σου

Ξέρω ακριβώς πώς νιώθεις! Έχεις δοκιμάσει τα πάντα, από δίαιτες εξπρές, από αποτοξίνωση, ακόμη και αφαγία κι όμως η ζυγαριά σου παραμένει ασυγκίνητη στην προσπάθειά σου να χάσεις κιλά.

Και το χειρότερο δεν είναι αυτό! Σκέφτεσαι εκείνη τη φίλη σου που τρώει πάντα ό,τι θέλει, δεν στερείται τίποτα (από το κομμάτι πίτσας μέχρι εκείνο το μεγάλο κομμάτι κέικ) κι όμως όχι μόνο είναι πιο αδύνατη από σένα, αλλά συνεχίζει να χάνει κιλά τη στιγμή που η δική σου ζυγαριά σου κάνει… τη δύσκολη!

Μα τι φταίει;

Σίγουρα το έχεις βάλει σκοπό να αδυνατίσεις και μπράβο σου, όμως στην προσπάθειά σου να χάσεις γρήγορα τα περιττά κιλά, ξέχασες ένα πολύ βασικό παράγοντα: Το μεταβολισμό σου.

Don’t

Μην παραλείπεις το πρωινό σου: Νομίζεις πως κόβοντας γεύματα μειώνεις και τις θερμίδες που καταναλώνεις, άρα θα αδυνατίσεις πιο εύκολα όμως κάνεις το μεγαλύτερο λάθος μη τρώγοντας πρωινό. Δεν λένε άδικα πως είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, αφού αυτό είναι που δίνει στο σώμα σου την ενέργεια που χρειάζεται για να ξεκινήσει να κάνει καύσεις. Εκτός αυτού, αν δεν τρως πρωινό, τότε θα πεινάσεις πολύ πιο γρήγορα μέσα στη μέρα (αφού ο οργανισμός σου θα ψάχνει για την ενέργεια που δεν του έδωσες το πρωί) με αποτέλεσμα να κάνεις εφόρμηση σε ό,τι πιο παχυντικό υπάρχει μπροστά σου. Προτίμησε ένα πρωινό με φυτικές ίνες και πρωτεΐνη κάθε μέρα και θα δεις άμεσα τη διαφορά.

Μη σνομπάρεις το νερό: Θα είμαι ειλικρινής, ούτε κι εγώ είμαι φαν. Για την ακρίβεια, σπάνια νιώθω δίψα, ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Το νερό είναι καταλυτικός παράγοντας στο αδυνάτισμα, αφού είναι εκείνο που καθαρίζει τον οργανισμό από τις συσσωρευμένες τοξίνες και βοηθά το μεταβολισμό σου να δουλεύει ρολόι. Αν δυσκολεύεσαι να πίνεις τα 8 ποτήρια νερό που σου αναλογούν καθημερινά, δοκίμασε το εξής απλό αλλά θαυματουργό tip: Πίνε πράσινο τσάι (εννοείται χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού). Εκτός του ότι δίνει άμεσα γεύση και άρωμα στο νερό, κάνοντάς το πολύ πιο ευχάριστο, είναι αντιοξειδωτικό που σημαίνει «αντίο πρησμένη κοιλίτισα!»

Το πιο γρήγορο πιρούνι: Αν έχεις μάθει να τρως στο πόδι, είτε να τσιμπολογάς κάτι γρήγορο μπροστά από το ψυγείο, είτε να τρως μπροστά από τον υπολογιστή ή την τηλεόραση, είτε απλά έχεις μάθει να τρως γρήγορα, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Καταλήγεις να τρως (πολύ) περισσότερο απ’ όσο έχεις ανάγκη. Αφού αποσπάσαι από το φαγητό σου και δεν αφήνεις στον οργανισμό σου το περιθώριο να σου πει «χόρτασα» παρά μόνο όταν είναι ήδη αργά.

Δεν κινείσαι αρκετά: Το να πας μέχρι το πάρκινγκ να πάρεις το αμάξι σου δεν νοείται ούτε σαν περπάτημα ούτε σαν γυμναστική (σόρυ). Αν θες να δεις αποτελέσματα άμεσα και βαριέσαι το γυμναστήριο φρόντισε τουλάχιστον να περπατάς 30 λεπτά την ημέρα. Δεν είναι δύσκολο, αρκεί να το πάρεις απόφαση και να την τηρήσεις (αυτό είναι το δύσκολο). Κι όμως 30 λεπτά αρκούν για να ξυπνήσεις το μεταβολισμό σου και να τον κάνεις να κάψει περιττό λίπος και θερμίδες.

Κάνεις γυμναστική με άδειο στομάχι: Στον αντίποδα του προηγούμενου ναι μεν γυμνάζεσαι, αλλά κάνεις το χειρότερο λάθος. Χωρίς ένα σνακ με πρωτεΐνη πριν μια έντονη γυμναστική ο οργανισμός σου δεν έχει τις δυνάμεις που χρειάζεται όχι μόνο για να βγάλει τα σετ, αλλά ούτε και να κάψει λίπος και θερμίδες και το πιθανότερο είναι να καίει μυικό ιστό. Πάντα να τρως ένα μικρό σνακ πριν τη γυμναστική σου. Είναι βασικό

Do

Go spicy: Αν δεν ήσουν φαν της πικάντικης κουζίνας μέχρι σήμερα, θα αναθεωρήσεις. Οι πικάντικες τροφές αυξάνουν την εσωτερική μας θερμοκρασία και τις καύσεις του οργανισμού. Μπορείς να μάθεις αναλυτικά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες εδώ

Beauty sleep: Ο ύπνος είναι ο βασικότερος ρυθμιστής του μεταβολισμού σου και η μεγαλύτερη πηγή αναπλήρωσης της χαμένης του ενέργειας. Μην του τον στερείς και κυρίως μην επενδύεις σε «κακής ποιότητας» ύπνο (βλέπε θόρυβοι, φως από την τηλεόραση, κακό στρώμα). Όσο πιο αναζωογονημένος ξυπνήσει ο οργανισμός σου τόση περισσότερη ενέργεια θα έχει και τόσες περισσότερες θερμίδες θα κάψει, στη διάρκεια της ημέρας.

Ασκήσου έξυπνα: Οι καλύτεροι γυμναστές ξέρουν πως το τρικ για να κάψεις λίπος και να αδυνατίσεις δεν είναι να λιώνεις στο γυμναστήριο, αλλά να ξεγελάς το μεταβολισμό σου ώστε να καίει περισσότερο μέσα στη μέρα. Πώς; Είναι απλό! Έχεις 5 λεπτά διάλειμμα, κάνε σε γρήγορο ρυθμό μια άσκηση! Κάνε τη γυμναστική κομμάτι της καθημερινότητάς σου με αυτό το τρικ. Όπου κι αν είσαι, όπως κι αν είσαι. Και θα δεις πως ο μεταβολισμός σου θα πάρει το… μήνυμα, όπως και η ζυγαριά σου!