5 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αλλάξεις διάθεση εάν μόλις πέρασες τη χειρότερη σου μέρα


Αυτά που μπορείς να κάνεις και να σου αλλάξουν τη διάθεση

Υπάρχουν κάποιες μέρες που φαίνονται από νωρίς ότι δεν θα είναι οι καλύτερες. Μπορεί να τσακώθηκες με κάποιον στο δρόμο, ένα meeting στη δουλειά σου να μην πήγε έτσι όπως το περίμενες, ή απλά να σου συμβαίνει από την ώρα που ξύπνησες μία σειρά από ενοχλητικά και ατυχή γεγονότα. Στο τέλος μίας τόσο ψυχικά κουραστικής ημέρας το μόνο που θέλεις να κάνεις είναι να γυρίσεις το συντομότερο δυνατό στο σπίτι σου και να χωθείς όσο πιο γρήγορα κάτω από το πάπλωμα για να τελειώσει επιτέλους αυτή η ατέλειωτη ημέρα.
Και ενώ οι περισσότεροι στο τέλος μίας "κακής" ημέρας το μόνο που θέλουμε είναι να φορέσουμε τις πιτζάμες μας για να ηρεμήσουμε, οι ψυχολόγοι έχουν αντίθετη άποψη για το τι μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση και να μας κάνει να αισθανθούμε καλύτερα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορείς, και πρέπει, να κάνεις για τον εαυτό σου ώστε να τον ανακουφίσεις από την ένταση. Παρόλο που μπορεί να μην θεωρούμε "big deal" το να φροντίσουμε ουσιαστικά τον εαυτό μας μετά από μία μακριά και αγχωτική ημέρα, είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Αυτά που μπορεί να μας φαίνονται σαν μικρά και ασήμαντα γεγονότα μας επηρεάζουν πολύ βαθύτερα από όσο πιστεύουμε. Όταν βιώνουμε "μικρές" καταστάσεις που μας προκαλούν στρες, και δεν δίνουμε στον εαυτό μας το περιθώριο της ψυχικής "θεραπείας", τα "ασήμαντα" αυτά γεγονότα προστίθενται κάνοντας έτσι την ψυχολογία μας πιο ευάλωτη σε εξωτερικά ερεθίσματα.

Τα παρακάτω είναι μερικά από αυτά που μπορείς να κάνεις για να φροντίσεις τον εαυτό σου και να αλλάξεις τη διάθεση σου.

Κάνε διαλογισμό. Μπορεί να ακούγεται σαν μία κλισέ συμβουλή όμως υπάρχει λόγος που προτείνεται τόσο συχνά. Ο διαλογισμός βοηθάει να καθαρίσουμε το μυαλό μας και μέσω της πρακτικής και της εξάσκησης του να απομακρύνουμε τις ανεπιθύμητες και περιττές σκέψεις. Παράλληλα, έτσι καταφέρνουμε να αλλάξουμε ενεργειακό πεδίο και δόνηση.

Συμπεριφέρσου και μίλα στον εαυτό σου όπως θα έκανες σε κάποιον που αγαπάς. Όταν περνάμε δύσκολες μέρες συνήθως η αρνητική μας ενέργεια είναι εμφανής στον τρόπο που σκεφτόμαστε και μιλάμε στους άλλους αλλά και στον εαυτό μας. Η υπερβολική αυτοκριτική μπορεί να σε κρατήσει "κάτω" αντί να σε βελτιώσει. Επιβράβευσε τον εαυτό σου με όμορφες σκέψεις και όμορφα λόγια προς αυτόν. Θα έλεγες όλα αυτά τα αρνητικά που λες στον εαυτό σου σε κάποιον που αγαπάς; Εάν η απάντηση είναι "όχι" τότε σταμάτα να τα λες και στον εαυτό σου.

Προσπάθησε να συγκεντρωθείς σε ένα πράγμα. Όταν είσαι μπερδεμένη και χαομένη και η μία αρνητική σκέψη διαδέχεται την άλλη μέσα στο μυαλό σου αυτό συμβαίνει γιατί προσπαθείς να συγκεντρωθείς παράλληλα σε πολλά πράγματα. Απομόνωσε τη συγκέντρωση σου ή απασχόλησε το μυαλό σου με κάτι άλλο, διάβασε ένα βιβλίο, δες μία ταινία, πήγαινε μία βόλτα ή ζωγράφισε.

Επιβράβευσε τον εαυτό σου. Όταν αισθάνεσαι άσχημα, προσπάθησε να ανεβάσεις την ψυχολογία σου σκεπτόμενη όλα αυτά που έχεις πετύχει και τους λόγους για τους οποίους είσαι περήφανη για τον εαυτό σου. Σκέψου όλα αυτά που έχεις κάνει και όχι αυτά που δεν έχεις κάνει ή θέλεις στο μέλλον.

Όταν όλα αποτύχουν, αυτό που σου μένει είναι να γελάσεις. Προσπάθησε να ελαφρύνεις το "θέμα" βρίσκοντας ένα τρόπο να διακωμωδήσεις την κατάσταση. Γελώντας με αυτό που σου συμβαίνει θα καταφέρεις να αποδεχτείς γρηγορότερα τον εαυτό σου και την κατάσταση ακόμα και εάν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για αυτό.