5 λόγοι για να μην ξεχνάς το πρωινό γεύμα

5 λόγοι για να μην ξεχνάς το πρωινό γεύμα

«Να τρως το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας, το βράδυ σαν φτωχός». Το γνωμικό αυτό αποτυπώνει τη σημασία του πρωινού στη διατροφή σου. Πολλές φορές δεν έχεις τον χρόνο να ετοιμάσεις το πρωινό σου και φεύγεις για τη δουλειά/σχολή νηστική. Σου παρουσιάζουμε πέντε λόγους που το πρωινό θα πρέπει να είναι κομμάτι της καθημερινότητάς σου.

  • Σου προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για να ξεκινήσεις την ημέρα σου: Όταν ξυπνάς, έχουν περάσει περίπου 10 ώρες από το τελευταίο γεύμα σου. Ο οργανισμός σου χρειάζεται ενέργεια και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και βιταμίνες) τα οποία θα τα προσλάβει μέσα από το πρωινό γεύμα.
  • Αναπληρώνει τις απώλειες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά που ‘χρησιμοποιήθηκαν’ κατά τη διάρκεια του ύπνου: Ο οργανισμός συνεχίζει να λειτουργεί και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η καρδιά, ο εγκέφαλος και το κυκλοφορικό σύστημα είναι μεταξύ των 24ωρων λειτουργιών του σώματός σου. Η ενέργεια που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να αναπληρωθεί με ένα πλήρες πρωινό γεύμα.
  • Μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος: Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που καταναλώνουν πρωινό γεύμα έχουν χαμηλότερο βάρος και μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας σε σχέση με άτομα που δεν καταναλώνουν πρωινό. Επιπλέον, τα άτομα που βρίσκονται σε πρόγραμμα απώλειας βάρους και καταναλώνουν πρωινό είναι πιο πιθανό να χάσουν το βάρος αυτό και να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Βέβαια, όλα αυτά προκύπτουν μέσα από την ενημέρωση για τη σημασία του πρωινού και της σωστής διατροφής στη διαχείριση του βάρους σου.
  • Fuller for longer: Ένα πλήρες πρωινό θα σε κρατήσει χορτάτη για μεγάλο χρονικό διάστημα – ίσως και μέχρι το μεσημεριανό γεύμα, αν και προτείνουμε ένα ενδιάμεσο σνακ. Οι πρωτεΐνες είναι γνωστές για το αίσθημα πληρότητας που σου προσφέρουν (σε χορταίνουν δηλαδή για περισσότερο χρόνο). Βάλε πρωτεΐνη στο πρωινό σου και απόλαυσε τα οφέλη. Επίλεξε μεταξύ αυγού, τυριού, γάλακτος, γιαουρτιού ή κάποιου αλλαντικού όπως η γαλοπούλα.
  • Η κατανάλωση πρωινού σχετίζεται με βελτιωμένη απόδοση στη δουλειά: Παρέχεις στο σώμα σου όλα τα συστατικά που χρειάζεται για να είναι πιο αποδοτικό. Όταν τρως πρωινό έχεις περισσότερη ενέργεια στη δουλειά, στη σχολή ή στο σχολείο και έχεις καλύτερα αποτελέσματα.
    Για να φτιάξεις ένα υγιεινό και δυναμωτικό πρωινό δεν θα χρειαστείς περισσότερο από 15 λεπτά.

Ορισμένες προτάσεις πρωινού είναι οι εξής:

Ομελέτα με 1 ή 2 αυγά (προτίμησε ένα κρόκο) και λαχανικά εποχής
Βραστό αυγό, ψωμί ή φρυγανιά ολικής άλεσης και γάλα με 1,5% λιπαρά
Γάλα με 1,5% λιπαρά, δημητριακά ολικής άλεσης και αποξηραμένα φρούτα
Γιαούρτι με 2% λιπαρά, ξηροί καρποί και μέλι
Αραβική πίτα ολικής άλεσης με τυρί, λαχανικά εποχής και low fat μαγιονέζα

* Από τον Γιώργο Σαλταούρα, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο MSc