10 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις πριν πέσεις για ύπνο

white-2565766_1920

Οι ώρες που κοιμόμαστε είναι από τις πιο βασικές ώρες της ημέρας μας που αφορούν την υγεία μας. Κατά τη διάρκεια του ύπνου  «αποθηκεύονται» οι αναμνήσεις μας, οι μυς μας δυναμώνουν μετά από τη γυμναστική μας και ρυθμίζονται οι ορμόνες, η πίεση της καρδιάς μας και ό,τι είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Το να κοιμόμαστε όμως τις απαραίτητες ώρες δεν είναι αρκετό για να έχουμε έναν ποιοτικό ύπνο. Στην έλλειψη ποιοτικού ύπνου μπορεί να οφείλεται η πτώση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, αλλά και η κούραση που αισθανόμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας παρόλο που έχουμε κοιμηθεί.
Κάποιες αθώες συνήθειες μας καλό θα ήταν να αποφεύγονται όσο μπορούμε περισσότερο για να φροντίσουμε να έχουμε έναν βαθύ και ποιοτικό ύπνο , και σας παραθέτουμε εδώ ποιες είναι.

Τηλεόραση. Οι περισσότεροι από εμάς είτε βλέπουμε τηλεόραση πριν κοιμηθούμε είτε μας παίρνει ο ύπνος μπροστά από αυτή κάτι το οποίο είναι τεράστιο λάθος. Πολλές φορές που έχετε αποκοιμηθεί μπροστά από την τηλεόραση και μετά έχετε ξυπνήσει για να πάτε στο κρεβάτι σας δεν σας παίρνει ξανά ο ύπνος, αυτό συμβαίνει γιατί το φως της τηλεόρασης προκαλεί στο σώμα σας απελευθέρωση ορμονών οι οποίες κάνουν το να κοιμηθείτε πολύ δύσκολο. Δεν επηρεάζεται όμως μόνο οι ορμόνες σας αλλά και το μυαλό σας, ακόμα και αν δεν αποκοιμηθείτε μπροστά από την τηλεόραση αλλά την κλείσετε πριν πάτε για ύπνο μπορεί να μην μπορείτε να κοιμηθείτε σκεπτόμενη τι συνέβη στην ταινία που μόλις παρακολουθήσατε. Με λίγα λόγια κρατάει τον εγκέφαλο σας ενεργό και ξύπνιο δυσκολεύοντας το να έχετε έναν βαθύ ύπνο.

Κινητό και υπολογιστής. Όπως με την τηλεόραση ακριβώς το ίδιο προκαλεί στον εγκέφαλο σας και το να χρησιμοποιείτε το κινητό η τον υπολογιστή σας πριν κοιμηθείτε. Η χρήση αυτών των συσκευών επαγρυπνούν τον εγκέφαλο σας και του δίνουν τροφή για σκέψη προκαλώντας σας ανήσυχο ύπνο και όχι έναν ήρεμο και γαλήνιο στον οποίο το μυαλό σας μπορεί να ηρεμήσει.

Μην τσεκάρετε email και θέματα δουλειάς. Πολλοί από εμάς τσεκάρουμε θέματα που αφορούν τη δουλειά μας πριν πέσουμε για ύπνο, αυτό όμως το μόνο που μπορεί να μας προκαλέσει είναι άγχος για την ημέρα που έρχεται και σκέψεις για όλα αυτά που έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάτι το οποίο είναι εντελώς ανούσιο καθώς δεν μπορούμε το βράδυ πριν κοιμηθούμε να κάνουμε κάτι για αυτό. Καλύτερο είναι να τα κοιτάτε το πρωί πριν πάτε στη δουλειά  ή τουλάχιστον μία ώρα πριν κοιμηθείτε.

Προσπαθήστε να αποφεύγετε τους καυγάδες και τις έντονες συζητήσεις. Το να τσακωθείτε ή να συζητήσετε σοβαρά και έντονα με κάποιον πριν κοιμηθείτε μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας καθώς θα ανέβουν οι παλμοί σας, μπορεί να κλάψετε και εάν δεν βρεθεί κάποια λύση θα το σκέφτεστε ενώ έχετε ξαπλώσει προκαλώντας σας αυπνία και ανήσυχο ύπνο.
Όταν μπαίνουμε σε μία έντονη συζήτηση συνήθως είμαστε αισιόδοξοι ότι οι απέναντι μας θα καταλάβουν τι εννοούμε και ότι θα λήξει σύντομα παρόλο που δεν συμβαίνει αυτό συχνά. Προσπαθήστε να λύνετε τις διαφωνίες σας στο φως της ημέρας όσο το δυνατόν μπορείτε.

Αποφεύγετε να τρώτε πριν πέσετε στο κρεβάτι. Περά του ότι προκαλείται αύξηση βάρους όταν τρώτε τις βραδινές ώρες λόγω της στασιμότητας του σώματος και συνεπώς δεν καίμε θερμίδες αλλά και δεν μεταβολίζονται οι τροφές από τον οργανισμό μας τόσο εύκολα. Το φαγητό που θα επιλέξετε μπορεί να έχει κρυμμένη ζάχαρη ή καφείνη κάτι το οποίο θα σας ξυπνήσει παρόλο που έχετε αποφύγει τον καφέ.

Αποφύγετε την καφεΐνη από το απόγευμα και μετά. Ακόμα και εάν έχετε παρατηρήσει ότι εάν πιείτε καφέ δεν σας επηρεάζει στο να σας πάρει ο ύπνος , το να έχετε πιει καφέ επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου σας καθώς δεν επιτρέπει στον εγκέφαλο σας να φτάσει στο βαθύτερο στάδιο ύπνου, εσείς δηλαδή κοιμάστε ενώ ο εγκέφαλος σας όχι. Αυτό οδηγεί στο να ξυπνάτε κουρασμένες και να νυστάζετε κατά τη διάρκεια της ημέρας με το μόνο που μπορεί να σας ξυπνήσει να είναι ο καφές. Σύμφωνα με μελέτες ο καφές μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας ακόμη και αν έχετε πιει 6 ώρες πριν πέσετε στο κρεβάτι.

Τσιγάρο. Ενώ το να καπνίσετε ένα τσιγάρο πριν κοιμηθείτε μπορεί να σας χαλαρώνει και να είναι μία απόλαυση για εσάς στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Αυτό συμβαίνει γιατί η νικοτίνη αυξάνει την αδρεναλίνη του σώματος η οποία με τη σειρά της αυξάνει τους παλμούς της καρδιάς αλλά και την ροή του αίματος. Η εφορία που προσφέρει το τσιγάρο είναι βραχυπρόθεσμη και παραπλανητική καθώς οδηγεί σε πιθανή αυπνία και διαταραχές ενός γαλήνιου ύπνου.

Μην πίνετε πολύ νερό. Η ενυδάτωση του σώματος μας είναι πάρα πολύ σημαντική , όταν όμως θυμάστε να πιείτε όλο το νερό που θα έπρεπε να έχετε πιει όλη μέρα πριν πέσετε για ύπνο , το πιθανότερο είναι να σηκώνεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να επισκεφθείτε την τουαλέτα. Είναι δύσκολο να ξεκουραστείτε και να κοιμηθείτε καλά και ήρεμα όταν συμβαίνει αυτό.

Μην κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας, τουλάχιστον όχι πάνω από 20 λεπτά. Το power nap όπως λέγεται μας παίρνει την κούραση και μας αναζωογονεί αρκεί να διαρκεί 20 λεπτά, εάν κοιμηθείτε παραπάνω το πιθανότερο είναι να μην μπορεί να σας πάρει ο ύπνος το βράδυ και όταν σας πάρει να μην μπορείτε να κοιμηθείτε όσο βαθιά και βαριά έχετε ανάγκη.

Μην γυμνάζεστε πριν πέσετε για ύπνο. Το να γυμνάζεστε κατά τη διάρκεια της ημέρας σας μπορεί να βοηθήσει τον βραδινό σας ύπνο, αλλά όταν αυτό συμβαίνει ακριβώς πριν κοιμηθείτε μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας καθώς οι παλμοί της καρδιάς σας αυξάνονται κατά πολύ όπως και η αδρεναλίνη σας. Για να είστε σίγουρη, εάν θέλετε να γυμναστείτε αργά ,ότι θα κοιμηθείτε σωστά οι ειδικοί προτείνουν ένα γρήγορο κρύο ντουζ με σκοπό να επανέλθει η θερμοκρασία του σώματος σας και οι παλμοί σας στο φυσιολογικό.