Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου επιστρέφει και φέτος δυναμικά με πολλές αξιόλογες παραστάσεις. Θέατρο, χορός, μουσική, αρχαίο πνεύμα αθάνατο!
Επειδή όμως υποψιαζόμαστε ότι το πλήρες πρόγραμμα σε αγχώνει και σε τρομάζει, ξεχωρίσαμε τρεις παραστάσεις. Και οι τρεις θα πραγματοποιηθούν για δύο ημέρες στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Και οι τρεις, επίσης, φαίνονται πολύ ενδιαφέρουσες, για διαφορετικούς λόγους:
Νέκυια της Οδύσσειας του Ομήρου
Στις 24 και 25 Ιουλίου, αμέσως μετά την πρεμιέρα στο Τόκιο, ο μεγάλος master του ιαπωνικού θεάτρου Νο Γκένσο Ουμεγουάκα συμπράττει με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό και παρουσιάζουν μαζί μια παράσταση βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου, που έχει τίτλο Nέκυια. Η ιστορία περιγράφει την κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη. Ιδανική για όσους θέλουν κάτι «εξωτικό», η συγκεκριμένη παράσταση τελετουργικού ιαπωνικού χοροθεάτρου θα παρουσιαστεί από ανδρικό θίασο: τέσσερις ηθοποιούς, τέσσερις μουσικούς, δύο βοηθούς σκηνής, οι οποίοι θα συμμετέχουν με κάποιον τρόπο στη δράση.
Ορέστης του Ευριπίδη
Μετά το φόνο της μητέρας του, Κλυταιμνήστρας, ο Ορέστης και η Ηλέκτρα προσπαθούν να ξεφύγουν από τον αντίκτυπο των πράξεών τους. Με οδηγό τη μετάφραση του Γιάννη Τσαρούχη, ο Σίμος Κακάλας και η Εταιρία Θεάτρου Χώρος αναζητούν τη θέση της τραγωδίας στη σύγχρονη εποχή, σε μια παράσταση λαϊκή και ταυτόχρονα ποιητική. Συμμετέχουν: Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου, Δημήτρης Λάλος, Μιχάλης Βαλάσογλου. Στις 28 και 29 Αυγούστου.
Αίας του Σοφοκλή
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επιστρέφει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 17 και 18 Ιουλίου. Στην τραγωδία του Αίαντα, που διδάχτηκε περί το 440 π.Χ. και διαδραματίζεται στον δέκατο χρόνο του Τρωικού πολέμου, ο κεντρικός ήρωας, ο καλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, μετά τον θάνατο του Αχιλλέα και κατά την «κρίση των όπλων», διεκδικεί τα όπλα του νεκρού ήρωα. Μια από τις φορτισμένες πολιτικά τραγωδίες της ελληνικής γραμματείας, και η αρχαιότερη από τις σωζόμενες του Σοφοκλή, σε μετάφραση Δ.Ν. Μαρωνίτη. Πρωταγωνιστούν: Nίκος Κουρής, Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννης Κλίνης κ.α.