Το καθημερινό σχολικό διάβασμα για τα περισσότερα παιδιά περιλαμβάνει ορθογραφία, αντιγραφή, φυλλάδια ασκήσεων Γλώσσας και Μαθηματικών. Όσοι δε από εσάς έχετε παιδάκια, που φοιτούν στη Γ΄ δημοτικού ή και σε μεγαλύτερη τάξη, θα αντιμετωπίσετε τώρα και τα «δευτερεύοντα» μαθήματα. Ατυχής πραγματικά ο όρος, που κατατάσσει τα μαθήματα σε σημαντικά και μη, αλλά γεγονός είναι πώς τα παιδιά σας τώρα καλούνται να μάθουν απ' έξω τα πρώτα τους κείμενα! Οι περισσότεροι γονείς μάς ρωτούν, «Πώς θα το μάθει όλο απ' έξω;», ενώ οι πιο ειλικρινείς μας λένε «Εδώ δεν μπορώ εγώ να τα θυμάμαι αυτά, πώς θα τα θυμηθεί μικρό παιδί;».
Με μία πρώτη προσέγγιση, η απλούστερη λύση ίσως σας φαίνεται το να διαβάζουν τα παιδιά μόνα τους ή μαζί σας «εκατό» φορές όλο το κείμενο και την 101η να το πουν απ΄έξω, δηλαδή η κλασική μας παπαγαλία. Αυτή η μέθοδος όμως δεν είναι επιτυχής σε όλα τα παιδιά σημειώνει η Σ. Φραγκούλη, Εκπαιδευτικός PhDc. Αφιερώνοντας λίγο περισσότερο χρόνο και προσπάθεια στις πρώτες απαιτήσεις των τάξεων του δημοτικού, επενδύουμε στο ποιοτικό και έξυπνο διάβασμα, που πρώτα απ΄όλα μας μαθαίνει πώς να μαθαίνουμε. Μελετήστε την παρακάτω πρόταση στρατηγικής εκμάθησης κειμένου και πληροφοριών και προσαρμόστε τη στο δικό σας παιδί, ώστε από νωρίς να διαμορφώσειτην προσωπική του μέθοδο αποστήθισης. Κάθε μαθητής είναι πραγματικά διαφορετικός και δεν υπάρχουν μαγικές «συνταγές διαβάσματος», που να ταιριάζουν σε όλους. Δοκιμάζοντας όμως κάποιες απλές οδηγίες, σε πολύ λίγο χρόνο θα καταλήξετε στην «παραλλαγή» του τρόπου μελέτης, που ταιριάζει και βοηθά το δικό σας παιδί και την οποία θα χρησιμοποιεί και στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης.
Ας δούμε, λοιπόν, μαζί τι μπορούμε να κάνουμε βήμα βήμα.:
Διαβάζουμε το κείμενο αργά και προσεκτικά και εντοπίζουμε τα βασικά σημεία του, δηλαδή αυτά που συνθέτουν τη μικρογραφία ή αλλιώς την περίληψη του κειμένου. Καλό είναι και να τα σημειώσουμε επάνω στο βιβλίο πχ: με Α, Β, Γ ή με άλλη αρίθμηση.
Διαβάστε περισσότερα στο infokids.gr