H ειδικός απαντά: Προλαβαίνουμε να «χτίσουμε κορμί» για την παραλία αν ξεκινήσουμε να γυμναζόμαστε τώρα;

γυμναστική

Δεν αργεί η μέρα που θα βγούμε στην παραλία κι όλες έχουμε απορίες για τη γυμναστική που πρέπει να ακολουθήσουμε μέχρι τότε 

Πάντα μας πιάνει ένα εξτρά άγχος πριν το καλοκαίρι καθώς πλησιάζει η στιγμή που θα βγούμε στην παραλία φορώντας το μαγιό μας. Και ως γνωστόν, τα μαγιό δεν λυπούνται καθόλου τις ατέλειές μας- αυτές, τουλάχιστον, που εμείς έχουμε στο μυαλό μας για το σώμα μας.

Για να αντιμετωπίσουμε, λοιπόν, το δίλημμα «μπικίνι ή ολόσωμο;» (θεωρώντας συχνά εσκεμμένα ότι το δεύτερο «κόβει» ή «κρύβει» ατέλειες), ξεκινάμε εντατικά προγράμματα διατροφής και γυμναστικής, πιστεύοντας ότι μπορούμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο του προηγούμενου διαστήματος.

Συχνά αναρωτιόμαστε σε πόσο χρόνο θα μπορέσουμε να «χτίσουμε κορμί» για την παραλία, αν θα χάσουμε κιλά γρήγορα, αν θα μπορέσουμε να βρούμε γρήγορα τη φόρμα μας.

Η Πόπη Σκευοφύλακα είναι καθηγήτρια φυσικής αγωγής και έχει τις απαντήσεις σε όλες τις απορίες μας σχετικά το πόσο γρήγορα το σώμα μας αποκτά γράμμωση, πότε θα αποκτήσουμε καλή φυσική κατάσταση, αλλά και το είδος της γυμναστικής που πρέπει να κάνουμε για να τα καταφέρουμε. Το βασικότερο, όμως, έχει την κατάλληλη συμβουλή για όσες σκεφτόμαστε τη γυμναστική πάντα λίγο πριν το καλοκαίρι και θέλουμε απλά να αποκτήσουμε «τέλειο σώμα»: «Σαν πρώτη προτεραιότητά μας θα πρέπει να έχουμε ένα αρμονικό και υγιές σώμα και δευτερευόντως να επιδιώκουμε τις τέλειες αναλογίες.», μας λέει.

1-Πόσο συχνά πρέπει να γυμναζόμαστε αν θέλουμε να χάσουμε κιλά και να αποκτήσουμε γράμμωση; Σε πόσο διάστημα θα δούμε αποτελέσματα;

Ας ξεκινήσουμε, λέγοντας ότι ο κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του μεταβολισμό. Με τον όρο αυτό εννοούμε τον ρυθμό πρόσληψης και κατανάλωσης θερμίδων. Όσο πιο υψηλό μεταβολισμό έχουμε τόσο πιο πολλές θερμίδες καταναλώνουμε. Ένας, λοιπόν, από τους παράγοντες που αυξάνουν τον μεταβολισμό, πέρα από μια ισορροπημένη διατροφή, είναι και η γυμναστική. Αν ο στόχος μας είναι η απώλεια βάρους, θα πρέπει να αυξήσουμε τις καύσεις μας μέσω της άσκησης, σε συνδυασμό πάντα με μια σωστή διατροφή.

Η συχνότητα με την οποία θα πρέπει να ασκούμαστε για να αρχίσουμε να βλέπουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, είναι 3-4 φορές την εβδομάδα. Το σώμα μας αρχίζει να αντιλαμβάνεται την αλλαγή που γίνεται το πρώτο δίμηνο. Αν η άσκηση συνοδεύεται από διατροφή, τότε θα φτάσουμε πολύ γρηγορότερα στον στόχο μας.

2- Σε πόσο διάστημα θα δούμε το σώμα μας να αλλάζει από τη στιγμή που θα ξεκινήσουμε γυμναστική; Και γιατί δεν πρέπει να μας αγχώνει το πόσο σύντομα θα αποκτήσουμε «σιλουέτα»;

2) Ένας τέτοιος στόχος επιτυγχάνεται μόνο αν κάποιος γυμνάζεται συστηματικά κι όχι περιστασιακά. Μεγάλο ρόλο παίζει ο ασκούμενος να έχει σωστή καθοδήγηση από έναν επαγγελματία καθηγητή φυσικής αγωγής, ώστε να επιλέξουν μαζί το σωστό είδος εκγύμνασης για τον ίδιο αλλά και για τον στόχο που έχει βάλει ο ασκούμενος.

Ένα σώμα το οποίο δεν έχει να χάσει πολλά κιλά, μπορεί να εμφανίσει νωρίτερα την επιθυμητή γράμμωση, αναλόγως πάντα το σωματότυπο του ασκούμενου, το είδος αλλά και τη συχνότητα της άσκησης. Μεγάλο ρόλο παίζει η διατροφή μας, οποία θα πρέπει να είναι χαμηλή σε λιπάρα και πλούσια σε πρωτεΐνη .

3- Είναι εφικτό να ξεκινήσουμε τώρα και σ’ ένα μήνα να έχουμε «σώμα παραλίας»;

Η αλλαγή στο σώμα μας αρχίζει από τη στιγμή που θα βάλουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας. Για τον καθένα είναι διαφορετικό αυτό το χρονικό σημείο. Δε θα πρέπει να αγχωνόμαστε για το πόσο σύντομα θα αποκτήσουμε το σώμα που επιθυμούμε. Το μόνο σίγουρο είναι πως το σώμα μας θα πρέπει να "πάρει το χρόνο του" και σίγουρα θα αντιδράσει θετικά σε μια τόσο όμορφη συνήθεια.

4- Είναι, τελικά, εφικτό να αποκτήσουμε το «τέλειο σώμα»; Μπορούμε να το πετύχουμε μόνο με γυμναστική;

Το "σώμα παραλίας" είναι κάτι που αγχώνει τις περισσότερες γυναίκες, ιδίως τους μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού. Όσο νωρίτερα ξεκινήσουμε την άσκηση πριν τους καλοκαιρινούς μήνες, όλο και περισσότερο θα έχουμε φτάσει στο στόχο μας. Δυστυχώς, σε ένα μήνα είναι σχεδόν απίθανο να αποκτήσουμε το λεγόμενο "beach body", καθώς δεν δίνουμε το απαραίτητο χρονικό περιθώριο στο σώμα μας να αντιδράσει θετικά στην άσκηση, ακόμα κι αν αυτή συνδυαστεί με διατροφή για απώλεια βάρους.

5-Γιατί δεν πρέπει να κάνουμε γυμναστική έχοντας ως μοναδικό μας στόχο να αποκτήσουμε το «τέλειο σώμα»;

Το "τέλειο σώμα" ο καθένας μας το αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Σίγουρα, όμως, είμαστε όλοι επηρεασμένοι από την τάση που επικρατεί μέσα από τα social media και τους celebrities. Ωστόσο, ένα "τέλειο σώμα" δε σημαίνει πάντα ότι είναι και υγιές. Σαν πρώτη προτεραιότητά μας, λοιπόν, θα πρέπει να έχουμε ένα αρμονικό και υγιές σώμα και δευτερευόντως να επιδιώκουμε τις τέλειες αναλογίες. Με τη συστηματική γυμναστική είναι σίγουρο πως το σώμα μας σμιλεύει και αλλάζει θετικά.

6- Ποιες ασκήσεις/ γυμναστική μπορούμε να κάνουμε ώστε μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε κατακτήσει (τουλάχιστον) μια αξιοπρεπή φυσική κατάσταση – φόρμα για την παραλία;

Δεν είναι τυχαίο αυτό που λένε πως τα σώματα του καλοκαιριού χτίζονται τον χειμώνα. Αν έχουμε μπει στη διαδικασία να ασχοληθούμε με το σώμα μας συστηματικά πολλούς μήνες πριν το καλοκαίρι, τότε ο στόχος για ένα καλογυμνασμένο σώμα στην παραλία θα έχει επιτευχθεί. Η σωστή ενδυνάμωση των μυών αλλά και η αερόβια άσκηση μπορούν να βοηθήσουν ώστε μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε αποκτήσει μια αξιοπρεπή φυσική κατάσταση-φόρμα για την παραλία τουλάχιστον 6-8 μήνες πριν.

7-Πώς θα καταλάβουμε ποια γυμναστική μας ταιριάζει;

Ο μοναδικός τρόπος να καταλάβουμε ποιο είδος γυμναστικής μας ταιριάζει είναι να δοκιμάσουμε πολλά είδη με τη βοήθεια ενός επαγγελματία γυμναστή. Συνήθως, η επιλογή γίνεται με βάση τυχόν μυοσκελετικών προβλημάτων που ίσως υπάρχουν αλλά και ασκήσεων που πρέπει να αποφευχθούν, όπως επίσης και με βάση των αποτελεσμάτων που θα θέλαμε να έχουμε. Καλό θα ήταν να μπορεί να συνδυαστεί αερόβια άσκηση με μυϊκή ενδυνάμωση.

Πόπη Σκευοφύλακα, Καθηγήτρια φυσικής αγωγής- ιδιοκτήτρια Body Zone Fitness Studio.

Facebook: BodyZoneFitnesstudio

Instagram: bodyzonefitnessstudio