Υοgα στο σπίτι: 6 ασκήσεις για αναζωογόνηση

yoga + ασκήσεις

6 ασκήσεις από τους yoga instructors Δήμητρα Παπαδημητρίου και Γιώργο Τάγκαλο, για να αναζωογονήσετε σώμα και πνεύμα!

Η yoga –λέξη της αρχαίας ινδικής γλώσσας, της σανσκριτικής– δηλώνει τη σύνδεση του ανώτερου με το κατώτερο, του εσωτερικού με το εξωτερικό, και επιφέρει αρμονία σε κάθε διάσταση του ανθρώπου (σωματική, ενεργειακή, νοητική, ψυχική, πνευματική). Είναι μια σύνθετη επιστήμη και αποτελεί μέθοδο εσωτερικής εξερεύνησης και προσωπικής ανάπτυξης για την επίτευξη της πνευματικής απελευθέρωσης. Η yoga μάς δίνει γνώση για να έχουμε καθαρές και αγνές σκέψεις και μια υγιή ζωή.

Ο γιόγκι και φιλόσοφος Patanjali συγκέντρωσε τη διαδικασία και τα εργαλεία για την κατανόηση του εαυτού μας και καθόρισε το οκταπλό μονοπάτι για την ένωση: yama & niyama (εσωτερικές και εξωτερικές στάσεις συμπεριφοράς/ηθική τελείωση), asana (σταθερές και άνετες στάσεις), pranayama (τεχνικές της αναπνοής), pratyahara (η απόσυρση των αισθήσεων), dharana (συγκέντρωση του νου), dhyana (διαλογισμός), samadhi (ο απώτερος στόχος, ο δρόμος για την πνευματική φώτιση). Εάν επιλεχθούν και χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα μέσα, με τη βοήθεια του κατάλληλου δασκάλου, ο ανήσυχος νους μπορεί να βρει ηρεμία και να διεκδικήσει τη σοφία, η οποία είναι και το επιθυμητό αποτέλεσμα, ο δρόμος όμως προς την κατάκτησή της περνάει μέσα από το σώμα μας, το οποίο λειτουργεί ως προθάλαμος για την επίτευξη αυτού του στόχου. Συνδυάζοντας τη γνώση και την πρακτική της μπορούμε να αλλάξουμε όλο τον εσωτερικό μας κόσμο και να κάνουμε μία επανεκκίνηση του τρόπου σκέψης και, κατ’ επέκταση, του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τα εξωτερικά ερεθίσματα σε καθημερινό επίπεδο στην αρχή, αλλά και σε μελλοντικό αργότερα.

Η yoga έχει πλέον προσαρμοστεί στα δεδομένα του δυτικού τρόπου ζωής και η προσφορά της είναι σημαντική και αποδεδειγμένη. Διώχνει την κούραση και το άγχος, τονώνει το αναπνευστικό, επιδρά θετικά στο νευρικό σύστημα, αποτρέπει την πρόωρη γήρανση στο σώμα και τον νου, οι χρόνιες μυοσκελετικές παθήσεις που τυχόν υπάρχουν βελτιώνονται. Οι asanas (πόζες) καθιστούν το σώμα ευλύγιστο και δυνατό. Δεν απαιτείται από έναν ασκούμενο να εκτελεί απαιτητικές πόζες. Με συστηματική πρακτική και πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε σώματος, εμβαθύνουμε αργά και σταθερά, χωρίς να ανταγωνιζόμαστε τους άλλους και τον εαυτό μας. Υπάρχουν πολλά είδη yoga, εκ των οποίων τα περισσότερα που εφαρμόζονται στον δυτικό κόσμο περιέχουν την ενεργή συμμετοχή του σώματος. Σε επίπεδο αρχαρίων, ξεκινάμε με απλές και ουσιαστικές ασκήσεις, με τις οποίες από την πρώτη κιόλας εφαρμογή αισθανόμαστε την ευεξία και την αποσυμπίεση που προσφέρουν στο σώμα μας.

Οι στροφές του κορμού είναι ευεργετικές για όλους και ειδικά για άτομα που υποφέρουν από παθήσεις της σπονδυλικής στήλης. Ανακουφίζουν από πόνους της μέσης και της πλάτης.
Οι κάμψεις προς τα πίσω τεντώνουν τους κοιλιακούς μυς, ανοίγουν τον θώρακα, δυναμώνουν τους ραχιαίους και βοηθούν ώστε η οσφυϊκή μοίρα να αποβάλει τις εντάσεις.
Οι ασκήσεις που διατείνουν τα ισχία βοηθούν στην ισχιαλγία και ανακουφίζουν τα πόδια από την κούραση.
Οι στάσεις ισορροπίας ενισχύουν τη συγκέντρωση, δυναμώνουν τους μυς των ποδιών, ενισχύουν το νευρικό σύστημα, βοηθούν να αποκτήσουμε θάρρος, θέληση και αυτοπεποίθηση.
Οι στηρίξεις στα χέρια δυναμώνουν του ώμους, τον κορμό, τους βραχίονες και τους θωρακικούς μυς.
Οι καθιστές πρόσθιες κάμψεις επιμηκύνουν τους οπίσθιους μηριαίους, τονώνουν τους μυς της πλάτης, βελτιώνουν τη λειτουργία των νεφρών και του εντέρου και απελευθερώνουν τυχόν εντάσεις.
Οι ανεστραμμένες asanas ξεκουράζουν τα πόδια και την καρδιά, δυναμώνουν τους ώμους, την πλάτη και την κοιλιά, βοηθούν στη συγκέντρωση και βελτιώνουν τη μνήμη.

Διαβάστε τη συνέχεια και δείτε τις ασκήσεις στο gynaikamagazine.gr