Τα 10 diet trends του 2015: Ποια να ακολουθήσεις και ποια να αποφύγεις

diet trends

Πέρσι είδαμε δίαιτες με cupcakes, λαχανόσουπες, smoothes και ακόμη και μια νοσταλγία για την… Παλαιολιθική εποχή. Αυτές αποτέλεσαν και τα μεγαλύτερα diet trends για το 2014, όμως ποιες θα είναι οι πιο πολυσυζητημένες δίαιτες φέτος;

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων σε διάσκεψη που είχαν αξιολόγησαν γνωστές και μη δίαιτες που κυκλοφορούν και κατέληξαν πως οι παρακάτω θα αποτελέσουν αναμφίβολα τα μεγαλύτερα διαιτητικά hype το 2015. Εσύ θα τις δοκιμάσεις;

Ωμοφαγία: Αν είσαι ήδη vegan, αυτή θεωρείται το next big thing! Ναι, ακούγεται λίγο ακραίο, περισσότερο κι απ’ τη vegan διατροφή, όμως όπως όλα δείχνουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν το φαγητό τους «ωμό». Προφανώς και δεν εννοούμε την μπριζολίτσα με …αιματάκι έτσι; Η ωμοφαγία στηρίζεται κατά βάση στην κατανάλωση ωμών φρούτων, λαχανικών, όσπριων, ξηρών καρπών και δημητριακών. Το πιο περίεργο είναι πως η συγκεκριμένη δίαιτα ακούγεται εξαιρετικά εύκολη, αφού δεν έχει μαγείρεμα! Και το καλύτερο; Τρώγοντας τα φρούτα και λαχανικά ωμά ,παίρνεις ατόφια όλα τα θρεπτικά συστατικά, που συχνά χάνονται με το μαγείρεμα. Θα το τολμούσες; Μάθε περισσότερα για την δίαιτα με ωμά λαχανικά, εδώ

Δίαιτα 5:2: Από πέρσι μας απασχόλησε αυτή η δίαιτα και όπως όλα δείχνουν είναι μια δίαιτα που ήρθε για να μείνει. Ο κανόνας είναι απλός. Τρως ότι θέλεις (μέσα σε λογικά πλαίσια) για 5 ημέρες και συμμαζεύεσαι για 2. Σε αυτές τις 2 ημέρες, που δεν επιτρέπεται να είναι συνεχόμενες, δεν πρέπει να καταναλώνεις πάνω από 500 θερμίδες. Αυτή η νέα τρέλα διατροφής ξεκίνησε όταν ο γιατρός Michael Mosley πειραματίστηκε με βάση αυτή τη μέθοδο και κατάφερε να χάσει 20 κιλά σε εννέα εβδομάδες, ενώ μειώθηκαν τα επίπεδα χοληστερόλης και σακχάρου στο αίμα του. Διάβασε εδώ ένα τυπικό διατροφικό πρόγραμμα

Viking Diet: Από τη μόδα με τις αρχαίες δίαιτες δεν θα μπορούσε να ξεφύγει το διατροφικό μοντέλο των Βίκινγκς. Ήδη θεωρείται η απάντηση του βορρά στη Μεσογειακή διατροφή κι υπόσχεται υπέροχο κορμί, μακροζωία και διπλάσια απώλεια βάρους, ενώ είναι ιδανική για σένα που δεν θες να λες στις δίαιτες το ψωμί ψωμάκι. Το σκεπτικό είναι απλό, και το μόνο που χρειάζεται είναι να υιοθετήσεις τις παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες των κατοίκων του Βορρά, που συνεχίζονται μέχρι σήμερα στις σκανδιναβικές χώρες, με τροφές όπως λιπαρά ψάρια, μούρα, καρπούς, ρίζες, λαχανικά αλλά και μικρότερα ζώα όπως κουνέλια και λαγούς. Διάβασε περισσότερα για τη Viking Diet, εδώ

Green Coffee Diet: Δεν πρόκειται για δίαιτα αλλά για ένα συμπλήρωμα, συνήθως σε μορφή χαπιού, παρόλο που τα Starbucks στις ΗΠΑ προσθέτουν το εκχύλισμα στα light ροφήματά τους. Το εκχύλισμα πράσινου καφέ περιέχει καφεΐνη, ένα διεγερτικό που συνδέεται με την απώλεια βάρους και τα υψηλά επίπεδα χλωρογενικού οξύ, κάτι που σύμφωνα με τους ερευνητές βοηθά στην απώλεια βάρους μειώνοντας την απορρόφηση του λίπους και της γλυκόζης στο έντερο και τα επίπεδα ινσουλίνης βελτιώνοντας τη μεταβολική λειτουργία. Δεν υπάρχουν όμως αρκετές δημοσιευμένες μελέτες που να αποδεικνύουν αυτή τη θεωρία, γι” αυτό θα πρέπει να είσαι προσεκτική.

Η Δίαιτα με τις 5 μπουκιές: Νέα μόδα στις δίαιτες, αλλά τόσο εμείς όσο και οι διατροφολόγοι την προτείνουν καθώς είναι αρκετά ακραία. Πρόκειται για μία δίαιτα χαμηλή σε θερμίδες και δεν ενδείκνυται για όλους. Η ιδέα στην οποία στηρίζεται είναι πως τρως 2 φορές την ημέρα μια το μεσημέρι και μια το βράδυ(εννοώντας όχι πρωινό, όχι δεκατιανό, ούτε απογευματινό) 5 μεγάλες μπουκιές από ό,τι φαγητό θες. Το κακό είναι πως στην προσπάθεια να κόψεις θερμίδες κόβεις και θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου, ενώ η όλη κατάσταση «πείνας» που βιώνεις είναι απλά… μαρτυρική. Άσε που είναι μάλλον απίθανο να καταφέρεις να σταματήσεις στις 5 μπουκιές. Γενικά πρόκειται για έναν σκληροπυρηνικό τρόπο απώλειας βάρους και δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να ακολουθείται μακροπρόθεσμα.

Η …μωρουδιακή: Ίσως την έχει πάρει κάπου το μάτι σου στο παρελθόν, σίγουρα όμως θα την ξαναβρεις μπροστά σου φέτος. Θεωρητικά σημαίνει πως τρέφεσαι μόνο με τροφές προορισμένες για μωρά (μωρουδιακές κρέμες και συμπληρώματα διατροφής). Η Beyonce πρόσφατα παραδέχτηκε πως την έχει δοκιμάσει στο παρελθόν, όπως και η Jennifer Aniston, η οποία έτρωγε 14 μπολ μωρουδιακής κρέμας την ημέρα μαζί με ένα βραδινό χαμηλό σε θερμίδες, όπως κοτόπουλο με λαχανικά και λέγεται πως έχασε 5 κιλά σε ελάχιστο χρόνο. Πρακτικά πάντως, έχει τα ίδια αποτελέσματα με μια σκληρή αποτοξίνωση, οπότε καλό θα ήταν αν αποφασίσεις να την ακολουθήσεις, να είναι για μικρό χρονικό διάστημα.

Dukan Diet: Όλο και περισσότεροι stars και celebrities …ορκίζονται στην δίαιτα αυτή και δεν μας κάνει καθόλου εντύπωση που την βρίσκουμε μέσα στη συγκεκριμένη λίστα. Η δίαιτα Dukan πραγματεύεται μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες και υψηλή σε πρωτεΐνες. Υπάρχουν τέσσερις φάσεις: στην πρώτη, η οποία διαρκεί περίπου 5 ημέρες, επιτρέπεται να τρως μόνο άπαχη πρωτεΐνη, ενώ στα επόμενα τρία στάδια έχουν να κάνουν με τη σταδιακή εισαγωγή ορισμένων φρούτων, λαχανικών και υδατανθράκων και τελικά όλων των τροφίμων. Παρά το γεγονός ότι η δίαιτα Dukan μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος γρήγορα, ούτε αυτή δεν πρέπει να ακολουθείται για μεγάλες χρονικές περιόδους. Θες να τη δοκιμάσεις; Εδώ, θα βρεις ένα πλήρες διατροφικό πλάνο.

8-Hour Diet: Η ιδέα είναι ότι μπορείς να φας μόνο μέσα σε μια περίοδο οκτώ ωρών για τρεις ημέρες την εβδομάδα, για παράδειγμα: 9 -5 ή 11 -7, δίνοντας στο σώμα σου περισσότερο χρόνο για να κάψει θερμίδες, να επεξεργαστεί τα θρεπτικά συστατικά και να απαλλαγεί από τις τοξίνες.

Cambridge Diet: Πρόκειται για μία δίαιτα χαμηλή σε θερμίδες και δεν ενδείκνυται για όλους. Σε αυτή τη δίαιτα μπορείς να επιλέξεις από διάφορα ευέλικτα σχέδια γευμάτων με μπάρες, χυλούς, σούπες και smoothies που κυμαίνονται από 450 έως 1500 θερμίδες, ανάλογα με το βάρος που θέλεις να χάσεις.

Μονοφαγία: Ναι, είναι αυτό ακριβώς που κατάλαβες. Στη συγκεκριμένη δίαιτα επιτρέπεται να φας μόνο ένα πράγμα της επιλογής σου μέσα στη μέρα. Μην χαρείς όμως νομίζοντας ότι αυτό σημαίνει πως μπορείς να τρως μόνο σουβλάκια ή μόνο ντόνατς όλη μέρα (σόρυ). Μιλάμε για υγιεινές επιλογές όπως λαχανικά, φρούτα ή κρέας. Καλή είναι για αποτοξίνωση, αλλά οι διατροφολόγοι προειδοποιούν πως δεν είναι καθόλου ισορροπημένη και πως καλό θα ήταν να αποφεύγεται σε μακροχρόνιες περιόδους.