Πώς να σταματήσεις να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους


Ακόμα και αν σου φαίνεται δύσκολο μπορείς να τα καταφέρεις

Σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν και δεν υπάρχει τίποτα σταθερό και δεδομένο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι όλες έχουμε συγκρίνει έστω και μια φορά τον εαυτό μας με κάποιον άλλον, γεγονός που μας προκαλεί έντονα αρνητικά συναισθήματα. Πέρα από τη δυσφορία που νιώθουμε όταν καταλαβαίνουμε ότι κάποιος άλλος βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση από εμάς, η κατάσταση αυτή μας επηρεάζει και ενδόμυχα. Άγχος, απογοήτευση, φόβος, σφίξιμο στο στομάχι είναι μερικά από τα συναισθήματα που δημιουργούνται και μας κυβερνάνε σε κάθε επόμενη προσπάθειά μας. Ως εκ τούτου, μια δεύτερη «αποτυχία» θα είναι καταστροφική για την ψυχοσύνθεσή μας ενώ η εμφάνιση της ζήλειας προς το άλλον θα αποτελεί μια λογική συνέχεια.

Αν ταυτίστηκατε με την παραπάνω κατάσταση και νιώθετε αδύναμες να το διαχειριστείτε καθώς πια θεωρείτε τον εαυτό σας κατώτερο από τους άλλους, έχουμε βρει για εσάς 5 τρόπους προκειμένου να σταματήσετε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους.

1.Μετατρέψτε τη ζήλια σε θαυμασμό

Όταν αισθάνομαστε ζήλια για τους άλλους είναι επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι έχουνε κάτι που θα θέλαμε να έχουμε και εμείς: ταλέντο, ομορφιά, καλύτερη δουλειά. Αντί να κολλήσουμε στη ζήλια που νιώθουμε για αυτή την κατάσταση, μπορούμε να ευαισθητοποιηθούμε και να μετατρέψουμε τη ζήλια σε θαυμασμό και συνεπώς έμπνευση.

2.Πρακτική αυτοσυγκέντρωση

Όλα ξεκινάνε από εμάς και άρα ελέγχονται και από εμάς. Η αποδεδειγμένη δύναμη του να είναι κανείς ευγενικός με τον εαυτό σου, μας βοηθά να αναγνωρίσουμε τη δική μας προσπάθεια και να σταματήσουμε να συγκρίνουμε τον εαυτό μας. Όσο ευγενικοί είμαστε με τους άλλους το ίδιο ακριβώς πρέπει να είμαστε και με τον εαυτό μας. Το να τον κατηγορούμε και να τον μειώνουμε συνεχώς, είναι μια κατάσταση με αρνητικό αντίκτυπο. Προκειμένου να κάνετε το επόμενο βήμα και να αφήσετε στο παρελθόν αυτές τις σκέψεις, γράψτε μια επιστολή στον εαυτό σας με την οποία θα περιγράφετε όλα τα θετικά σας στοιχεία και άρα τη δύναμή σας. Η αυτοσυγκέντρωση μας βοηθά να αποδεχτούμε τον εαυτό μας όπως ακριβώς είναι. Καλό θα ήταν να έχετε πάντα κατά νου ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι τέλειος.

3.Να είστε ρεαλίστριες

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκε ότι όση μεγαλύτερη είναι η διαφορά ανάμεσα στο ποιοι είμαστε και ποιος θα ήταν για εμάς ο ιδανικός εαυτός μας τόση χαμηλότερη είναι η αυτοεκτίμησή μας. Για παράδειγμα, η σύγκριση του εαυτού σας με κάποιον που κάνει 30 χρόνια την ίδια δουλειά με εσάς είναι κάτι το υπερβολικό. Να είστε ρεαλίστριες όταν πρόκειται να συγκρίνετε τον εαυτό σας με κάποιον ή κατι καθώς και να θέσετε στόχους. Αρχίστε να θέτετε στόχους που είναι εφικτό να πραγματοποιήσετε και αμέσως θα δείτε το σκεπτικό σας να αλλάζει.

Διάβασε τη συνέχεια στο gynaikamagazine.gr

 Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνεις όλα τα νέα μας