Από την κορφή ως τα νύχια: Το μυστικό για γερά νύχια και μαλλιά βρίσκεται… στο πιάτο σου!

Το μυστικό για γερά νύχια και μαλλιά βρίσκεται… στο πιάτο σου!

Μήπως έχεις ευαίσθητα και μαλακά νύχια που σπάνε με το παραμικρό και μαλλιά άτονα και λεπτά που σπάνε εξ ίσου εύκολα; Οι έντονοι ρυθμοί, το καθημερινό άγχος, η κακή διατροφή και η έλλειψη ύπνου είναι οι βασικότεροι παράγοντες που καταπονούν τον οργανισμό σου και τα νύχια και τα μαλλιά σου δυστυχώς δεν αποτελούν εξαίρεση.

Αν τα νύχια σου είναι πολύ μαλακά, σπάνε με το παραμικρό, εμφανίζουν λευκές κηλίδες και τα μαλλιά σου είναι θαμπά, άτονα σπάζοντας στο πρώτο βούρτσισμα, τότε φιλενάδα μάλλον πρέπει να γίνεις λίγο πιο συνεπής με τη διατροφή και τη φροντίδα του οργανισμού σου κι αυτό γιατί τέτοιες μικρές ενδείξεις είναι σημάδια αβιταμίνωσης του οργανισμού σου και έλλειψης βασικών θρεπτικών συστατικών.

«Είμαστε ό, τι τρώμε» υποστηρίζουν οι ειδικοί και εμείς το συνυπογράφουμε: Μην ξεχνάς πως αυτό που τρως επηρεάζει και αντανακλάται στο σώμα σου και πως όσες μάσκες ή σκληρυντικά και να βάλεις, η ευεξία και η ομορφιά προέρχεται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από μέσα σου.

 Για γερά και λαμπερά μαλλιά που δεν σπάνε:

Βιοτίνη: Διεγείρει την ανάπτυξη των κυττάρων και σχετίζεται με την ανάπτυξη της τρίχας.

Μαγνήσιο και ψευδάργυρος: Βοηθούν στο σωστό σχηματισμό της τρίχας και στην ανάπτυξη των μαλλιών. Πρόσφατα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της κερατίνης (βασικής δομικής πρωτεΐνης των μαλλιών).

Λιπαρά οξέα: Συμβάλλουν στην καταπολέμηση χρόνιων δερματοπαθειών. Η έλλειψή τους θεωρείται η βασική αιτία για τα άτονα, θαμπά μαλλιά.

Χαλκός: Απαραίτητος για την αντοχή της τρίχας και για το σχηματισμό του θύλακα.

Για δυνατά νύχια:

Ψευδάργυρος: Απαραίτητος στη δημιουργία νέων ιστών στα νύχια. Η θαμπάδα και τα άσπρα στίγματα στα νύχια είναι κοινά σημάδια έλλειψης ψευδαργύρου. Επίσης, τα λευκά στίγματα των νυχιών μπορεί να είναι αποτέλεσμα δίαιτας φτωχής σε πρωτεΐνες.

Σίδηρος: Η έλλειψή του προκαλεί ραβδώσεις και κάνει τα νύχια λεπτά και εύθραυστα.

Ασβέστιο: Χωρίς αυτό, τα νύχια χάνουν τη δύναμη και την αντοχή τους και γίνονται πιο ευαίσθητα και στεγνά.

*Πού θα τα βρεις:

Σολομός: Πλούσιος σε βιταμίνη Ε, που συμβάλλει στην πρόληψη της γήρανσης του δέρματος και ενισχύει την ανθεκτικότητά του. Επίσης, είναι πηγή των πολυακόρεστων ω-3 λιπαρών οξέων, που συμμετέχουν στη σύνθεση της προστατευτικής κεράτινης στιβάδας του δέρματος. Κατανάλωσέ τον  1-2 φορές την εβδομάδα και θα δεις γρήγορα τεράστια διαφορά.

Τόνος: Βάλε… τόνο στη διατροφή σου και θα μας θυμηθείς! Ανήκει στα λιπαρά ψάρια (όπως και ο σολομός), τα οποία χαρακτηρίζονται από υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ναι, ακόμη και σε κονσέρβα), όπως το εικοσαπεντανοϊκό οξύ (ΕPA) και το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA). Είναι πλούσιος σε φώσφορο, σελήνιο και κάλιο. Η χαμηλή του περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά οξέα και χοληστερίνη, τον κάνουν μια εξαιρετική διατροφική πρόταση.

Καρύδια:  Περιέχουν άλφα-λινολενικό οξύ (ALA), ένα ωμέγα-3 λιπαρό οξύ, το οποίο βελτιώνει την κατάσταση των μαλλιών μας, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν καλή πηγή ψευδαργύρου - όπως επίσης και τα κάσιους, τα αμύγδαλα, τα πεκάν κ.ά. Η έλλειψη ψευδάργυρου μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των μαλλιών.

Αυγά: Κάτι ήξερε η γιαγιά σου που σας κυνηγούσε να φας το «αυγουλάκι» σου,  όταν ήσουν μικρή.  Τα αυγά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιοτίνη, μια βιταμίνη του συμπλέγματος βιταμινών Β, που προωθεί την ανάπτυξη των μαλλιών και  συμβάλλει στην υγεία του δέρματος. Έλλειψη σε αυτή τη βιταμίνη μπορεί να οδηγήσει σε πολύ ευαίσθητα μαλλιά, που φθείρονται εύκολα και φαίνονται άρρωστα και αποδυναμωμένα. Άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιοτίνη είναι τα φιστίκια, τα αμύγδαλα, ο σολομός, το τυρί με χαμηλά λιπαρά, τα αβοκάντο και τα σιτηρά.

Γιαούρτι: Μαζί με το γάλα είναι οι δύο σημαντικότερες πηγές ασβεστίου και καζεΐνης του οργανισμού, βοηθώντας στην ενδυνάμωση των οστών (μεταξύ των οποίων και τα νύχια) αλλά και στην ανάπτυξη της τρίχας.

Κοτόπουλο: Αν μισείς τα μαλλιά που σπάνε, είναι η ώρα να εντάξεις το κοτόπουλο αλλά και τη γαλοπούλα  στη διατροφή σου. Με άπειρες επιλογές για να το συνδυάσεις, το κοτόπουλο είναι μια νόστιμη και οικονομική τροφή, που βοηθάει τα μαλλιά σας να είναι λαμπερά και να μη σπάνε χάρη στις βιταμίνες, την πρωτεΐνη και το σίδηρο που περιέχει.

Καρότα: Δεν ήταν τυχαία το αγαπημένο σνακ του Μπαγκς Μπάνι. Τα καρότα αποτελούν μια σημαντική πηγή βιταμίνης Α, η οποία προωθεί την υγεία του δέρματος της κεφαλής βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη γερών και υγιών μαλλιών.  Δοκιμάστε τα κι εσύ ως σνακ ή πρόσθεσέ τα στη σαλάτα σου και δες τα μαλλιά σου να μεταμορφώνονται.

Μαγιά Μπύρας: Πολλοί δεν το ξέρουν όμως η μαγιά μπύρας περιέχει βασικά αμινοξέα, πρωτεΐνες, βιταμίνες της ομάδας Β και ανόργανα άλατα και είναι θαυματουργή ειδικά αν έχεις  ξηρό ή ταλαιπωρημένο δέρμα, νύχια που σπάνε ή μαλλιά άτονα και με ψαλίδα. Ενώ είναι ιδανική για την τριχόπτωση, ειδικά μετά τον τοκετό. Θα τη βρεις στο φαρμακείο.