Οι 5 αντιγηραντικές τροφές που πρέπει να ξεκινήσεις να τρως, σήμερα κιόλας!


Από κατσαρό λάχανο (kale) μέχρι το κινόα και τους σπόρους chia, τον τελευταίο καιρό οι λεγόμενες υπερτροφές μας κατακλύζουν από παντού σε βαθμό μας δεν ξέρουμε πώς να τις προσαρμόσουμε στη διατροφή μας (ή και να τις προφέρουμε).

Όμως δεν χρειάζεται να πας σε boutique φρούτων για να βρεις τα κατάλληλα τρόφιμα που θα βοηθήσουν να νικήσεις τη μάχη με το χρόνο. Αντίθετα, οι παρακάτω τροφές βρίσκονται στο κοντινότερο σουπερ μάρκετ και σε περιμένουν για να επωφεληθείς από τις αντιγηραντικές τους ιδιότητες, αλλά και την υπέροχη γεύση τους.

1. Γάλα αμυγδάλου: Ένα από τα γνωστότερα προβλήματα υγείας που εμφανίζεται στην μέση ηλικία είναι αυτό της οστεοπόρωσης. Σύμφωνα με το αμερικανικό National Health Institute, μια στις 2 γυναίκες και ένας στους 4 άντρες άνω των 50 ετών θα την εμφανίσουν και υπάρχουν τρεις γνωστοί -ως τώρα- τρόποι που θα κρατήσουν τα κόκαλα γερά: Η άσκηση, η κατανάλωση βιταμίνης D και κατανάλωση ασβεστίου. Τα καλά νέα είναι πως εκτός από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το γάλα αμυγδάλου είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου και βιταμίνης D, χωρίς τις περιττές θερμίδες. Απόλαυσέ το σε smoothie και ροφήματα αλλά και στο μαγείρεμα, στις συνταγές που απαιτούν γάλα.

2. Ψάρι: Ένα εξ ίσου δυσάρεστο πρόβλημα που εμφανίζεται με την πάροδο του χρόνου, είναι αυτό του εκφυλισμού των ματιών, οδηγώντας σε καταρράκτη, πρεσβυωπία και εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας. Για να τα αποφύγεις, πρόσθεσε περισσότερο ψάρι στη διατροφή σου και ιδιαίτερα σολομό, ο οποίος είναι πλούσιος σε ωμέγα 3 και λιπαρά οξέα, μειώνει τη χοληστερόλη αλλά και τους πόνους της αρθρίτιδας, ενώ (και αυτό δεν είναι ευρέως γνωστό) περιέχει μια ουσία, ονόματι νιασίνη, η οποία σύμφωνα με μελέτες μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη ή εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

3. Καρπούζι: Σε όλους έχει συμβεί κάποια στιγμή της ζωής τους να βιώσουν μια περίοδο σεξουαλικής ανομβρίας. Η χαμηλή λίμπιντο όμως, είναι γενικά ένα από τα σημάδια της μέσης ηλικίας και, αν και αναμενόμενη, μπορεί να αποφευχθεί με μερικούς έξυπνους χειρισμούς, αλλά και με τη σωστή διατροφή. Όχι, δε μιλάμε για φράουλες, σαμπάνιες και οστρακοειδή (παρ' ότι και αυτά βοηθάνε με τον τρόπο τους), αλλά για τον βασιλιά του καλοκαιριού: το καρπούζι. Θρεπτικές ουσίες όπως η κιτρουλίνη που βρίσκονται στο καρπούζι, μετατρέπονται από τον οργανισμό σε αργινίνη, μια ουσία που έχει τις ίδιες ιδιότητες με τα Viagra. Γι’ αυτό, τιμήστε το καρπουζάκι ( ή καλύτερα το "φρούτο της αγάπης") και με το παραπάνω φέτος το καλοκαίρι.

4. Μπανάνες: Μεγαλώνοντας μεγαλώνει και ο κίνδυνος αυξημένης πίεσης και δεν φτάνει απλά να κόψεις το αλάτι για να τον αποφύγεις. Πρέπει να αυξήσεις τις ποσότητες ποτάσιου που καταναλώνεις, αλλά αντί να καταφύγεις σε συμπληρώματα διατροφής, φτιάξε ένα υπέροχο τοστ με μπανάνες και φυστικοβούτυρο και θα είσαι καλυμμένη.

5. Ξηρά Δαμάσκηνα: Όσο μεγαλώνουμε, τόσο πιο δύσκολα χάνουμε τα περιττά κιλά που κατά καιρούς αποφασίζουν να εγκατασταθούν σε κοιλιά και μπούτια.Αν η ζυγαριά ό, τι και να κάνεις δεν πέφτει, δοκίμασε να καταναλώνεις περισσότερες ίνες, οι οποίες θα βοηθήσουν την ομαλή κινητικότητα του εντέρου, θα σε βοηθήσουν να αδυνατήσεις αλλά και να μη νιώσεις ούτε στιγμή πως πεινάς.

Extra tip: Μπορεί να μην το ξέρεις όμως όπως υπάρχουν τροφές που μας κάνουν να φαινόμαστε νεώτερες, έτσι υπάρχουν και εκείνες που μας δείχνουν μεγαλύτερες από την ηλικία μας. Η ζάχαρη και οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, τα κορεσμένα λίπη, το αλάτι, ο καφές, το αλκοόλ, οι υδατάνθρακες, τα τηγανιτά φαγητά, είναι καλό να υπάρχουν σε μικρές ποσότητες στα γευμάτά σου, για να αποφύγεις να δείχνεις… γερασμένη πριν την ώρα σου.