Μην αρχίζεις τη μουρμούρα: Γιατί τόσος κόσμος βλέπει τη σειρά του Alpha


Τι γίνεται, λοιπόν, με τη «Μουρμούρα» και έχει «δέσει» τους τηλεθεατές; «Ψάχνονται» τα στελέχη των «απέναντι» -του Alpha- καναλιών, «χτίζουν» το νέο τους πρόγραμμα με αρκετές κωμωδίες, αλλά μια απορία την έχουν. Δεν θα ‘πρεπε.

Γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που το τηλεοπτικό κοινό «δένεται» με ένα σίριαλ που του θυμίζει το σπίτι του. Ακούει διαλόγους – στο πιο… χιουμοριστικό τους – που έχει κάνει λίγο πριν πέσει για ύπνο με το έτερον ήμισυ, ταυτίζεται με τον σύζυγο ή τη νοικοκυρά που πάλι με κάτι «τα πήρε» μέσα στο σπίτι.

Το κανάλι από την έναρξη της σεζόν είχε φροντίσε να "επικοινωνήσει" σωστά τη νέα τηλεοπτική προσπάθεια, μέσω των Μέσων Συγκοινωνίας

Το κανάλι από την έναρξη της σεζόν είχε φροντίσε να "επικοινωνήσει" σωστά τη νέα τηλεοπτική προσπάθεια, μέσω των Μέσων Συγκοινωνίας

Καλά τα αβανταδόρικα σίριαλ με πλούσια γυρίσματα και με μπερδέματα της μοίρας, καλοί κι οι μεγάλοι έρωτες που «γέννησαν» καταστροφές, αλλά ο τηλεθεατής με κάποιο τρόπο θέλει να ταυτίζεται, αλλά και να γελάει. Θέλει να ξέρει ότι ο σεναριογράφος τον έχει στο μυαλό του, όταν βάζει λόγια στο στόμα των ηθοποιών του. Ο Χάρης και η Βάσω, η Μαρίνα κι ο Ηλίας, η Βούλα κι ο Μηνάς θα μπορούσαν να είναι… εμείς, ο μπαμπάς κι η μαμά που έχουν τον δικό τους κώδικα γκρίνιας, ένα ζευγάρι γύρω στα 40 που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί.

Και όλο αυτό θα έπρεπε να «ζει» στο σήμερα: που έχει ανεργία, έχει κρίση, έχει άλλους τρόπους επικοινωνίας, (έχει και φαγωμάρα), αλλά και έχει και την πλάκα του και τις στιγμές αισιοδοξίας που χρειάζεσαι για να «σπρώξεις» άλλη μια δύσκολη μέρα.

Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη σειρά «οικογενειακών» ή «σπιτίσιων» προδιαγραφών που «συγκινεί» τους πίνακες τηλεθέασης: από το «Πάτερ ημών» και το «Άκρως Οικογενειακόν», μέχρι το «Χάι Ροκ» κι από το «Ευτυχισμένοι μαζί», μέχρι την «Πολυκατοικία», οι ιστορίες αφορούσαν «εμάς», γι’ αυτό και «έπιασαν».

Το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» είναι και κάτι άλλο – και ευτυχώς – παρά τα όσα κατά καιρούς πιστεύουν οι διευθυντές προγράμματος, ο τηλεθεατής δύσκολα ξεγελιέται: είναι ένα τηλεοπτικό προϊόν που προέκυψε σε καιρό κρίσης, αλλά δεν εγκλωβίστηκε στη μιζέρια των εσωτερικών γυρισμάτων, ακριβώς επειδή «πατάει» σε έξυπνους διαλόγους, καθημερινές καταστάσεις, πράγματα που συμβαίνουν στον καθένα.

Εννοείται ότι όταν όλο αυτό το εμπιστεύεσαι σε αξιόπιστους ηθοποιούς όπως τα «ζευγάρια» των Αντώνη Αντωνίου - Ελένης Κοκκίδου, Βλαδίμηρου Κυριακίδη - Δάφνης Λαμπρόγιαννη και Πάνου Βλάχου – Ιωάννας Τριανταφυλλίδου, το αποτέλεσμα είναι η… φόρα που αποτυπώνεται στους πίνακες τηλεθέασης κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Και το ότι η ομάδα των σεναριογράφων (Έλενα Σολωμού, Βίκυ Αλεξοπούλου, Κωνσταντίνα Γιαχαλή και Κωστής Παπαδόπουλος) γράφουν πυρετωδώς τα επόμενα επεισόδια μιας σειράς που ξεκίνησε δειλά και υπήρξε η καλύτερη απόδειξη ότι τα κανάλια πρέπει να επιστρέψουν – (ακόμη και με λίγα χρήματα) – στην ελληνική μυθοπλασία.

Κι ας μη βιαστούν κάποιοι να μιλήσουν για ένα ακόμη επιτυχημένο adaptation ξένου format: οι σεναριογράφοι το έχουν προσαρμόσει τόσο πολύ στο "ελληνικό σήμερα" που πρακτικά μόνο η αρχική ιδέα έχει μείνει από το ξένο τηλεοπτικό προϊόν...

 ΧΡ.Γ.