Μάθε να τρως σωστά: Τα tips που θα σου αλλάξουν τη ζωή


Πάντα βρισκόμαστε με πάρα πολλά ανοιχτά μέτωπα, δουλειά, οικονομικές εκκρεμότητες, άγχη, προσωπικές σχέσεις, η σχέση με το γυμναστήριο.

Σίγουρα ανάμεσα σε όλα τα deadlines και τις υποχρεώσεις το να χαλαρώσεις και να φας το πρωινό σου σε 30 λεπτά απολαμβάνοντας την κάθε μπουκιά, όχι απλά δεν είναι πρώτο στη λίστα με τις  προτεραιότητες σου αλλά δεν υπάρχει καν στη λίστα.

Το ό,τι οι περισσότεροι από εμάς τρώμε βιαστικά και μηχανικά το γνωρίζουμε, όμως αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι το πόσα θα αλλάξουν στη ζωή, τη νοοτροπία αλλά και την καθημερινότητα μας εάν σταματήσουμε να "τρώμε στον αυτόματο".

Μια νέα στάση ζωής, λοιπόν,  υποστηρίζουν οι γκουρού της ευεξίας και ονομάζεται "Φάε με πρόθεση" . Υπάρχουν 5 χρήσιμα και απλά tips με τα οποία μπορείς να αλλάξεις τη σχέση σου με το φαγητό και ταυτόχρονα με πολλά άλλα πράγματα στη ζωή σου που θα ακολουθήσουν μετά από αυτή την απλή αλλά φιλοσοφημένη πρακτική η οποία θα σε κάνει πιο χαρούμενη, πιο ήρεμη ενώ ταυτόχρονα θα σου δώσει νέα αυτοπεποίθηση για τη ζωή σου.

1- Κλείστε ό,τι σου αποσπά την προσοχή από το φαγητό σου.
Την τηλεόραση, το κινητό σου, τον υπολογιστή και το βιβλίο. Αντί να προσπαθείς να συνδυάσεις το φαγητό σου με κάποια άλλη ασχολία που σε χαλαρώνει, προσπάθησε να χαλαρώσεις μέσα από τη διαδικασία του φαγητού. Αυτό σημαίνει να προσπαθήσεις να χαλαρώσεις και να τρως την κάθε μπουκιά σου με την πρόθεση να θρέψεις και να εμπλουτίσεις ουσιαστικά το σώμα σου και όχι να προσπαθείς να χορτάσεις το γρηγορότερο δυνατό.

2-Μην ξεκινήσεις το φαγητό σου μέχρι να αισθανθείς ευγνωμοσύνη.
Οκ, εάν έχεις συνηθίσει να τρως πολύ γρήγορα το φαγητό σου στο γραφείο σου αυτό ίσως σου φανεί παράλογο. Αλλά πριν φας την πρώτη μπουκιά, ρώτα τον εαυτό σου εάν αυτή τη στιγμή που κάθεσαι να φας απολαμβάνεις πραγματικά το φαγητό σου και εάν πραγματικά σέβεσαι και αγαπάς τον εαυτό σου. Σε εκείνες τις στιγμές προσπάθησε να έχεις ήρεμες και θετικές προθέσεις προς το φαγητό σου και προς αυτά που σου προσφέρει, προσπάθησε να αφήσεις κάθε άγχος και αρνητικές σκέψεις για το σώμα σου ή την ημέρα σου όσο πιο μακριά γίνεται από το τραπέζι. Το μόνο που υπάρχει είσαι εσύ και το φαγητό σου το οποίο είναι εκεί για το δικό σου καλό και θρέψη. Σκέψου μόνο αυτό.

3- Συγκεντρώσου στο μάσημα της τροφής.
Από τη στιγμή που έχεις δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον μέσα σου, ήρθε η ώρα να φας την πρώτη μπουκιά σου. Μάσησε το φαγητό σου τη διπλάσια ώρα απ' ό,τι μασάς συνήθως και απόλαυσε τη γεύση του. Είναι ένας θαυμάσιος τρόπος να κάνει το μυαλό σου ένα διάλλειμα από την ημέρα, ενώ παράλληλα είναι ο πιο χαλαρωτικός και ευεργετικός τρόπος για να ανακτήσει δυνάμεις το σώμα σου μέσω της τροφής. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι το ότι το καλύτερο, και πιο αργό, μάσημα της τροφής βοηθά το στομάχι στην πέψη αλλά και στην απορρόφηση της τροφής, και φυσικά το ό,τι βρίσκεσαι συγκεντρωμένη στη στιγμή και στο θαυμάσιο γεύμα που έχεις μπροστά σου.

4- Άφησε κάτω το πιρούνι μεταξύ κάθε μπουκιάς.

Ας είμαστε ειλικρινείς, τις πρώτες φορές που θα δοκιμάσουμε να φάμε αργά μετά από λίγο θα ξεχαστούμε και θα μασήσουμε πιο γρήγορα και θα αποσπαστεί η προσοχή μας από κάτι. Μέχρι αυτή η νοοτροπία σχετικά με το φαγητό σου να σου γίνει δεύτερη φύση, ένα πολύ σημαντικό tip είναι να αφήνεις το πιρούνι σου στο πιάτο μεταξύ κάθε μπουκιάς. Αφού έχεις μασήσει συνειδητά αργά την μπουκιά σου και την έχεις απολαύσει και εξερευνήσει με τους γευστικούς σου κάλυκες, σήκωσε το πιρούνι σου και φάε την επόμενη.

5- Επέλεξε το φαγητό σου με αγάπη προς το σώμα σου.
Προτού καθίσεις να απολαύσεις το επόμενο γεύμα σου, θυμήσου ότι τρως για να θρέψεις και να εμπλουτίσεις το σώμα σου με το καλύτερο δυνατό "καύσιμο" και να το διατηρήσεις δυνατό και γεμάτο ενέργεια. Επίλεξε το γεύμα σου επειδή σε κάνει να αισθάνεσαι θετικά. Μάθε να ακούς το σώμα σου, κάποιες φορές έχεις ανάγκη για ένα smoothie ενώ κάποιες άλλες για ένα πιο χορταστικό γεύμα. Αυτή η διαδικασία ουσιαστικής απόλαυσης του γεύματος σου θα σε βοηθήσει στο να ακούς το τι έχει ανάγκη ο οργανισμός σου κάθε φορά αντί να παραμερίζεις τις ανάγκες του και θα καταφέρεις να έχεις μία πιο υγιή σχέση με το φαγητό σου αλλά και το σώμα σου.