Αδύνατη και σέξι με pole dancing; Όλα όσα θέλεις να μάθεις!

timthumb (2)

Αν ακούς Pole Dancing και το μυαλό σου πάει στην Demi Moore στο Striptease, είσαι εκτός θέματος. ToPole Dancing αποτελεί τη νέα τάση στη γυμναστική, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους οπαδούς, ανάμεσά τους κι αρκετές celebrities, όπως η Eva Longoria και η Heidi Klum, μιας και συνδυάζει διασκέδαση με ολοκληρωμένη σωματική ενδυνάμωση. Επειδή λοιπόν, τώρα τελευταία ο στύλος μάς κλείνει το μάτι, αναζητήσαμε την Ελευθερία Κέντρου, δασκάλα Pole Dancing και ιδιοκτήτρια του Pole Jam και μάθαμε τα πάντα.

Τι είναι το Pole Dancing;

Το Pole Dancing είναι είδος χορού. Μπορεί κανείς να ασχοληθεί με αυτό ως hobby, ως καλλιτεχνική δραστηριότητα (ερασιτεχνική ή επαγγελματική), ως τρόπο έκφρασης και εκτόνωσης. Συνδυάζει έντονη σωματική άσκηση με χορευτικές κινήσεις, βοηθά στον αρμονικό συντονισμό των κινήσεων του σώματος, στη δημιουργική διοχέτευση της ενέργειάς μας και την εξωτερίκευση συναισθημάτων μας. Αποτελεί έναν ευχάριστο τρόπο γυμναστικής και τόνωσης της διάθεσης και της αυτοπεποίθησης του ατόμου.

Ο χαρακτήρας του Pole Dancing έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου. Παλιότερα, οι περισσότεροι το συνέδεαν αποκλειστικά με την αισθησιακή κίνηση και την αισθητική του striptease. Τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει. Το Pole Dancing αποτελεί πλέον ένα χορευτικό μέσο έκφρασης με την ευρύτερη έννοια του όρου. Οι δυνατότητες αυτού του «εναέριου» χορευτικού είδους είναι απεριόριστες, όσον αφορά στο αισθητικό – καλλιτεχνικό του κομμάτι, καθώς συνεχώς αναδύονται νέες καλλιτεχνικές προσεγγίσεις του.

Στο Pole Jam, μέσω των μαθημάτων μας, στοχεύουμε να συνδυάσουμε την τέχνη του Pole Dancing με διάφορα άλλα είδη χορευτικών στυλ, ξεφεύγοντας από τα καθιερωμένα πρότυπα και αναζητώντας νέες δυνατότητες. Αντλούμε την έμπνευσή μας από διάφορα είδη ασκήσεων χορού, yoga και ακροβατικών.

Ποια είναι τα οφέλη του Pole Dancing;

Όπως κάθε είδος δημιουργικής ενασχόλησης που περιλαμβάνει σωματική άσκηση, το Pole Dancing προσφέρει σταδιακά μυϊκή ενδυνάμωση και ευεξία, βελτιώνει την ευλυγισία και τη στάση του σώματος. Παράλληλα, βοηθά την αυτοσυγκέντρωση και το συντονισμό σώματος-πνεύματος και ξυπνά αισθήματα αυτοπεποίθησης, εσωτερικής ευχαρίστησης και ικανοποίησης σε ατομικό επίπεδο.

Τα οφέλη είναι διαφορετικά για τον καθένα, καθώς κανείς μπορεί να εστιάσει στο κομμάτι που τον αφορά περισσότερο, πχ. χορευτική κίνηση-έκφραση, εκτέλεση ακροβατικών ασκήσεων (pole tricks) ή τον συνδυασμό τους προς ένα πληρέστερο και θεαματικό χορευτικό αποτέλεσμα.

Ποια σημεία του σώματος γυμνάζει περισσότερο;

Από πολύ νωρίς νιώθουμε τη διαφορά συνολικά στο σώμα μας. Μετά από ενασχόληση ενός μηνός αισθανόμαστε ήδη ότι έχουν δυναμώσει τα χέρια, οι κοιλιακοί και τα πόδια μας. Σημάδια γράμμωσης κάνουν την εμφάνισή τους σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Καθώς το επίπεδο δυσκολίας των ασκήσεων αυξάνεται, γυμνάζονται επίσης οι προσαγωγοί, οι γλουτοί και οι ραχιαίοι μυς. Ουσιαστικά, το Pole Dancing γυμνάζει πραγματικά κάθε μυ του σώματος μας!

Ποιος μπορεί να κάνει; Σε ποιους απευθύνεται;

Το Pole Dancing απευθύνεται σε όλους, ανεξάρτητα από φύλο, φυσική κατάσταση, ηλικία ή προσωπικό στυλ. Δεν είναι απαραίτητο να έχει κανείς σχετικό backround. Πολλά από τα άτομα που ξεκινούν Pole Dancing δεν έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με κάτι αντίστοιχο.

Έχει ανταπόκριση;

Ναι, πολύ μεγάλη θα έλεγα. Ένας από τους βασικούς λόγους που προτιμάται γενικότερα ως δραστηριότητα, είναι το ότι είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Εδώ έγκειται και η βασική διαφορά του με την άσκηση στο γυμναστήριο, αφού ουσιαστικά με το Pole Dancing γυμναζόμαστε χωρίς να το συνειδητοποιούμε, περνώντας ευχάριστα το χρόνο μας.

Για ποιον τύπο γυναίκας θα το πρότεινες;

Με το Pole Dancing μπορεί να ασχοληθεί κάθε τύπος γυναίκας – και άντρα. Προσωπικά θα το συνιστούσα σε όλους αυτούς που επιθυμούν να ασχοληθούν με ένα δυναμικό τύπο άσκησης και ένα ευχάριστο μέσο χορευτικής έκφρασης.

Μετά από πόσο καιρό αρχίζεις να βλέπεις αποτελέσματα;

Τα αποτελέσματα στο σώμα μας αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους από τον πρώτο κιόλας μήνα. Το σώμα αρχίζει να «ξυπνάει» και να δυναμώνει συνολικά και σταδιακά, ανάλογα με το βαθμό ενασχόλησης του καθενός.

Τα τμήματα αρχαρίων ξεκινούν με απλές χορευτικές ασκήσεις γύρω από το στύλο, έχοντας αρχικά επαφή με το έδαφος. Σιγά-σιγά, καθώς το σώμα δυναμώνει, αφήνουμε το έδαφος και χρησιμοποιούμε περισσότερο τον στύλο, για την εκτέλεση πιο εντυπωσιακών εναέριων χορευτικών-ακροβατικών κινήσεων. Tο σώμα μας δυναμώνει σταδιακά και εκτελούμε τις ασκήσεις πιο "χαριτωμένα". Η κίνησή μας αποκτά ροή, ένταση και εκφραστικότητα. Με σκοπό να βοηθήσουμε το σώμα μας να ανταποκριθεί καλύτερα σε περισσότερο απαιτητικά χορευτικά και ακροβατικά pole tricks, στο Pole Jam παρακολουθούμε επίσης μαθήματα ευλυγισίας και ενδυνάμωσης, Vinyasa Yoga και TRX.

Η Vinyasa Flow Yoga συνδέει την κίνηση και την αναπνοή με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Η μορφή αυτή Yoga έχει πολλά οφέλη τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό. Ειδικότερα για άτομα που καταπονούνται πολύ σωματικά, όπως οι pole dancers, η Yoga βοηθάει σημαντικά στη συνολική ενδυνάμωση του σώματος, στη βελτίωση της ευλυγισίας του σώματος και της ισορροπίας, ώστε να αποφεύγονται τραυματισμοί που προκαλούνται από την έντονη προπόνηση.

 

To TRX είναι είδος έντονης γυμναστικής για μυϊκή ενδυνάμωση. Το άτομο που ασκείται αξιοποιεί το βάρος του σώματος του και με τη βοήθεια ιμαντών που αναρτώνται από το ταβάνι εκτελεί παλινδρομικές κινήσεις. Ανάλογα με τη μυϊκή ομάδα που επιθυμεί κανείς να ασκήσει, υπάρχουν αντίστοιχες ασκήσεις και διάφορα επίπεδα δυσκολίας για την κάθε μία.

Info

Pole Jam

Αγίας Ελεούσας 5, Μοναστηράκι

693 636 6880

Photo Credits: George Kasimatis