Απόφασισες να νηστέψεις; Πώς θα το κάνεις με σωστό τρόπο

Νηστεία + Σαρακοστή

Η νηστεία της Σαρακοστής ξεκίνησε και είναι μια καλή αφορμή για να δοκιμάσουμε μια χορτοφαγική δίαιτα γι' αυτό το διάστημα

Έπειτα από την Καθαρά Δευτέρα και το κλασικό μας τραπέζι με ψαρικά, ταραμά και άλλα πολλά «καλούδια» μερικοί - αν όχι όλοι – αποφασίζουν αυτό το 40ήμερο να νηστέψουν κανονικά (χωρίς να βγάλουν το ελαιόλαδο όπως κάνουν οι ιερείς).

Συχνά κάνουμε λάθος συνδυασμό τροφών καταλήγοντας είτε να παίρνουμε κιλά είτε με ζαλάδες και λιποθυμικές τάσεις ή και σε ακραίες περιπτώσεις σοβαρή ανισορροπία ηλεκτρολυτών (σύνδρομο επανασίτισης), ειδικά την ημέρα της Ανάστασης που τρώμε μεγάλες ποσότητες φαγητού ύστερα από μια πολύ στερητική νηστεία.

Πώς γίνεται σωστά η νηστεία

Η νηστεία ακολουθεί τα πρότυπα των vegans δηλαδή είναι εξ ολοκλήρου χορτοφαγική δίαιτα χωρίς παραπροϊόντα (π.χ γάλα). Έτσι, η διασφάλιση ενός ισορροπημένου πλάνου σε περίοδο νηστείας έχει ώς εξής:

-Ένα καλό πρωίνο μπορεί να είναι 2-4 φέτες ψωμί και ταχίνι για επικάλυψη

-Το σνακ μας μπορει να είναι το κλασικό φρούτο μας μαζί με κάποιον ξηρό καρπό

- Στο μεσημεριανό μας προσπαθούμε να συνδυάζουμε πάντα τα όσπρια μας με κάποιο ξηρό καρπό ή ρύζι για να έχουμε ένα πλήρες προφίλ αμινοξέων και αφομοίωσης της πρωτεΐνης

-Το δεύτερο σνακ μας μπορεί να είναι κάποιο φρούτο πάλι

- Και ένα βραδινό μπορεί να αντικαταστήσει το κλασικό μας γάλα με γάλα σόγιας ή αμυγδάλου μαζί – αν όχι σκέτο – με 1-2 φέτες μαύρο ψωμί και ταχίνι ή ακόμα και ένα smoothie με γάλα – ταχίνι – μέλι που είναι πλούσιο σε βιταμίνες, πρωτεΐνη  και θρεπτικά συστατικά

Καλή Σαρακοστή!

Καραμανίδης Βασίλειος Bs.c, RD , Απόφοιτος του Queen Margaret University of Edinburgh

Ιδρυτής του διαιτολογικού κέντρου VK nutrition

Τηλ: 211 4048438

Email: info@vknutrition.gr

 

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνεις όλα τα νέα μας