Αρρώστησες πριν τις διακοπές; Μάθε ποιες τροφές θα σου κάνουν καλό!

timthumb

Ποιος είπε ότι το καλοκαίρι δεν είσαι επιρρεπής στις γρίπες και τα κρυολογήματα; Αν μετά από έναν εξαντλητικό χειμώνα βρίσκεσαι ξαφνικά να προσπαθείς να στριμώξεις ό,τι δεν έκανες όλο τον χρόνο σε μία εβδομάδα, ο οργανισμός σου μπορεί να βγει knock out.

Το τελευταίο βέβαια που θέλεις είναι να σέρνεις μαζί στις διακοπές ένα κρυολόγημα ή να κολλήσεις κάποια γρίπη, αλλά συμβαίνουν κι αυτά. Ευτυχώς, η λύση κρύβεται στο φαγητό σου. Μάθε λοιπόν ποιες είναι οι καλύτερες τροφές που πρέπει να φας όταν είσαι άρρωστη.

Πολλά υγρά

Μπορεί να μην έχεις όρεξη για στερεά τροφή, αλλά φρόντισε να λαμβάνεις τα απαραίτητα υγρά. Το τσάι με τζίντζερ ή μέντα είναι καλό για το στομάχι και τα ποτά πλούσια σε ηλεκτρολύτες είναι ιδανικά αν κάνεις τακτικές επισκέψεις στην τουαλέτα. Οι φυσικοί χυμοί φρούτων, όπως πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ και μήλο, θα σου δώσουν τις απαραίτητες θερμίδες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι για να μη νιώθεις ζαλάδα. Για βουλωμένη μύτη, επέλεξε ζεστά ροφήματα, όπως τσάι με λεμόνι. Το πράσινο τσάι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα κι αν προσθέσεις λίγο μέλι θα ανακουφιστείς από τον πονόλαιμο.

Πρωτεΐνη,  εύκολη στην πέψη

Η πρόσληψη  πρωτεΐνης είναι σημαντική είτε είσαι άρρωστη είτε όχι, αφού δυναμώνει το σώμα σου. Δεδομένου ότι το στομάχι σου δεν θα αντέξει μία μπριζόλα κι εσύ δεν θα είσαι σε θέση να μαγειρέψεις κάτι απαιτητικό, προτίμησε να καταναλώσεις εύπεπτες τροφές με πρωτεΐνη, όπως αβγά, κοτόπουλο, τόφου.

Τα  φλαβονοειδή στα εσπεριδοειδή

Ακόμα κι αν η βιταμίνη C δεν μπορεί να συντομεύσει τη διάρκεια της ασθένειάς σου, μην πεις όχι στα εσπεριδοειδή. Το μαλακό λευκό δέρμα που έχουν τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, τα λεμόνια και τα λάιμ περιέχει φλαβονοειδή, που αυξάνουν τη δραστηριότητα του ανοσοποιητικού συστήματος.Πρόκειται για ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που έχει αποδειχθεί ότι καταπολεμά τις λοιμώξεις. Θα το βρεις στο καρπούζι και τα σταυρανθή λαχανικά, όπως μπρόκολο και λάχανο.

Σούπες και ζωμοί

Τόσο οι σούπες όσο και οι ζωμοί (πχ. κρέατος) είναι ό,τι χρειάζεσαι όταν δεν έχεις αρκετή όρεξη για φαγητό. Θα σε κρατήσουν ενυδατωμένη και χορτάτη κι αν επιλέξεις σούπες που περιέχουν λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως όπως κριθάρι, και κάποιο είδος άπαχης πρωτεΐνης θα λάβεις τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι.

Τροφές πλούσιες σε B6 και B12

Αυτές οι βιταμίνες είναι θεραπευτικές, γι' αυτό εμπλούτισε τη διατροφή σου με ψάρια, γάλα, μαγιά, ενισχυμένο γάλα σόγιας, δημητριακά, πατάτες, σπανάκι και γαλοπούλα.

Γιαούρτι

Μία γερμανική μελέτη έδειξε ότι τα προβιοτικά που υπάρχουν στο γιαούρτι, βοηθούν στη μείωση της διάρκειας των κρυολογημάτων και της γρίπης μετά από σχεδόν δύο ημέρες.